Avatar billede magkat Novice
10. august 2012 - 13:20 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Opsæte netværk

Hej ?.. Jeg vil gerne lave om på mit netværk. Jeg har bredbånd og tv fra youse, deres router er en netgear cg3000, på min installation kommer hoved kablet ind på min 1 sal , til en skille filter bredbånd / tv.. derfra til cg3000. Det må gerne blive hvor det er . Så vil jeg gerne sende bredbånd trådløst til min router en Netgear wndr3700 som jeg så vil bruge som hoved router / access point... da den kan sende på både 2,4 og 5 megahertz....så skal min nas en d-link 325 + mediecenter netgaer neo tv 550 kabel tilsluttes til mit samsung 7005 tv. således at det der ligger på nassen kan afspilles på tv og at tv kan kommer på internettet, enten via wndr3700 eller trådløst...Det jeg mangler at vide er om det kan lade sig gøre om hvordan det skal opsættes?

Kan wndr3700 bruges som access point det er nok det vigtigste og kan man i så fald sende begge veje i mellem cg3000 og wndr3700?
Avatar billede claes57 Ekspert
10. august 2012 - 13:24 #1
jeg ville vælge enten kabel eller homeplug (over el) mellem de to routere.
Avatar billede magkat Novice
10. august 2012 - 13:49 #2
det er klart en mulighed ..men hvilket sæt skal man så købe ?
Avatar billede claes57 Ekspert
10. august 2012 - 14:00 #3
http://www.edbpriser.dk/diverse-netvaerk/zyxel-pla-401-v4-starter-kit-id-4938311.aspx
der er to enheder med i pakken, så 'klar til brug' sæt.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2012 - 14:06 #4
du skal ikke regne med at kunne sende film den vej trådløst
det vil højest sandsynligt køre i ryk - det bliver du hurtigt træt af at se på

en anden løsning er denne her jeg selv har der virker via elnettet

den kan i hvert fald

http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=8244196&sw=netgear powerline av+ 500&ref=search

i denne løsniong kan du også sætte en eller flere swith til flere apparater

m.v.h
Avatar billede magkat Novice
10. august 2012 - 14:20 #5
til claes-----hvad med denne her den ser ud som den sender 500mbps.......  http://www.dustinhome.dk/product/5010552401/d-link-dhp-500av-powerline-av-500/?csref=edbpriser_1309&ShowPriceIncVat=true

Til treatmenice....jeg vil ikke køre film gennem den trådløse forbindelse...men flytte router/nas/mediecenter ned til tv og tilslutte det med kabel.....i stueetage imens cg3000 og skille filter står på 1 sal....
Avatar billede magkat Novice
10. august 2012 - 15:21 #6
hej igen ...mu faldt jeg lige over dem her til en ok pris...mon de er ok til mit formål....?

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/netvark-og-router/DHP501AV/d-link-powerline-av-500-starter-kit-hvid
Avatar billede claes57 Ekspert
10. august 2012 - 15:43 #7
dustinhome har dhp-500av til 319+59 for et sæt
elgiganten har dhp-501av til 671 for et sæt
jeg ville vælge dustinhome (tror dog, at de har ca samme hastighed - 200mbps)
Avatar billede magkat Novice
10. august 2012 - 22:32 #8
Løsningen bliver nok d.link eller netgear home plug. Men kan man mon sætte wndr3700 op som access punkt? Og så skal jeg lige høre om det er korrekt , at når man forbinder et homeplug sæt, så skal de forbindes i samme ' fase' på strømkablet. Er det korrekt og hvordan finder man ud af om de 2 stik er på samme fase?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. august 2012 - 08:33 #9
samme fase er bedst (det kører hurtigere), men bare indenfor samme måler er ok.
Den rå metode: kortslut den ene kontakt, og se, om den anden virker - er den død, så er de på samme fase - og du mangler kun at skifte en sikring!
Du kan også bare slukke for en sikring, og teste med en lille lampe, om der er strøm i begge kontakter. Er begge døde, så er de på samme fase. Er den ene død, så er de forskellige. Er der liv i begge, så tænd for sikringen, og sluk for den næste ind til du finder et svar.
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2012 - 09:03 #10
husk nu det her

det SKAL være 500 mps IKKE 200

det er fordi hvis du senere vil sende video rundt i huset
der er jo en årsag til de laver nogle der er kraftigere

m.v.h
Avatar billede magkat Novice
12. august 2012 - 21:44 #11
så er der bestilt netgear XAVB5601 og jeg glæder mig til de kommer....jeg vil lige checke det med faserne på min el , tager nok den blide med at slå en sikring fra og så checke kontakterne ....tak for hjælpen treatmenice og claes...smider i lige et svar så jeg kan dele point ud.  *S*
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2012 - 08:21 #12
vent også på claes
Avatar billede magkat Novice
22. august 2012 - 09:19 #13
claes du må lige sende mig en besked ..så du også kan få lidt point *S*