10. august 2012 - 21:14 Der er 2 kommentarer

Synkronisere NYE fotos fra iPhone til PC automatisk

Hej

Jeg har en iPhone 4S, og en almindelig PC.
Jeg har et ønske, som jeg håber at jeg kan forklare

Jeg tager mange billeder på min iPhone, som jeg lægger ind i forskellige mapper på min computer. Herefter sletter jeg dem fra min iPhone, så jeg er klar til næste gang.

Jeg kunne godt tænke mig at lade billederne blive i min Kamerarulle, på min iPhone, samtidig med at jeg også lægger dem i forskellige mapper på min PC.
Problemet er så, at hvis jeg lader billederne blive på min iPhone, kan jeg ikke finde ud af hvilke billeder jeg allerede har lagt over på computeren.

Kan man på nogen måde se, hvilke billeder der allerede er overført én gang?
Jeg ved at iCloud og Dropbox kan overføre automatisk, men med iClod skal man også tillade Fotostream, der viser alle ens fotos de seneste 30 dage. Og er ikke interesseret i at de bliver uploadet, de skal bare ind i de rigtige mapper på min PC.

Kan man mon gøre så den overfører billederne, og stadig ved hvilke billeder der er overført, på trods af at man har fjernet dem fra destinationsmappen på computeren? For har jo ikke tænkt mig at lade dem blive liggende i destinationsmappen på computeren, når de er flyttet til de rigtige mapper.

Jeg håber at i forstår mig.
Avatar billede Blueeyez Mester
02. februar 2013 - 19:24 #1
Altså alle billeder får jo navne som: IMG_XXXX.png så mit forslag vil være at du skriver ned på din iphone hvad det højeste nr du overførte til din pc havde... men du skal os huske du jo ikke kan have uendeligt med billeder på din iphone, så måske en ftp løsning?

jeg selv har sat en ftp op i mit hjem og bruger appen FTP Manager koster 13 kr og der kan du se numre, dog bør du læse manualen før du begiver dig i krig da det vises på en pudsig måde (Altså hvordan man overføre filer frem og tilbage osv...

Nu til dags kan man jo sætte usb nøgle til ens router og lave det om til en ftp server hvilket er billigt i strøm og du kan jo nøjes med en 16 - 32 GB nøgle (Kan jo være du os har videoer og så fylder det jo hurtigt op).. :)
Avatar billede Simseen Praktikant
28. august 2014 - 10:58 #2
Kunne man ikke løse dette problem, med dropbox til iPhone? Jeg har har en billede mappe i Dropbox, hvor alle mine iblleder komme hen, også sortere jeg dem derfra.

Jeg betaler vidst cirka $10 om måneden for 1TB plads hos dem.

http://iphone6priser.dk