Avatar billede sabeltiger81 Nybegynder
11. august 2012 - 11:30 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Recovery tool - freeware uden begrænsninger

Jeg leder efter et freeware recovery tool som, kan installeres på en windows 7 eller på en Server 2008.

Eneste 2 krav er at det er freeware og unlimited, dvs. at alle filer af alle størrelser kan gendannes og at den ikke lige pludselig kræver betaling mit i processen.

Det må meget gerne være med en GUI, jeg er ikke så vild med DOS recovery tools.
Avatar billede sabeltiger81 Nybegynder
11. august 2012 - 12:49 #2
Den første har en begrænsning på 1 GB data recovery.

Den anden kan jeg ikke se ud fra deres website om det er en demo og hvis det er så scanner den kun, men skal betale for at foretage selve recovery handlingen.
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2012 - 12:57 #3
1GB begrænsning på Todo? Hvor har du det fra? Jeg har prøvet den, og da var der ingen begrænsning.

Paragon er gratis backup, den bruger jeg selv. Jeg bruger også Acronis True image, men det er et betalings program.
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2012 - 13:27 #4
Nu har jeg selv prøvet ToDo igen. Jeg har lavet et backup image på mere end 10GB http://peecee.dk/upload/view/379118
Avatar billede sabeltiger81 Nybegynder
11. august 2012 - 15:02 #5
jeg var inde på deres easeUS websiden og der fandt jeg også noget freeware, men det var med 1GB begrænsning.

Jeg prøver at downloade direkte fra linket. Tester med det samme.
Avatar billede sabeltiger81 Nybegynder
11. august 2012 - 16:30 #6
1 man kan ikke køre programmet fra en server, hvilket så gjorde jeg var nødt til at lave en lille partition på samme disk som min server til Windows 7.

Det viser sig så at easeUS ikke laver nogen form for deepscan af diskene.

Det er bare et simpelt recovery tool hvis man har adgang til data i forvejen på en bestemt disk og det har jeg ikke til de diske.
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2012 - 16:40 #7
Man kan udmærket lave en Recovery med image på en ekstern disk.

"Det viser sig så at easeUS ikke laver nogen form for deepscan af diskene."
Det krav fremgår heller ikke af dit spørgsmål, og jeg har ikke set noget Recovery prog. som gør det.
Avatar billede sabeltiger81 Nybegynder
11. august 2012 - 19:16 #8
Jeg er åben for andre forslag end easeUS TODO, da den i mit tilfælde ikke kan bruges.
Avatar billede ptj_11 Forsker
12. august 2012 - 06:58 #9
Hvad med Driveimage fra Runtime?
/ptj_11
Avatar billede sabeltiger81 Nybegynder
27. august 2012 - 21:18 #10
# Jorn-a, fordi du har forsøgt at hjælpe meget, vil jeg gerne give dig pointene. beklager den sene udmelding.

# ptj_11 jeg fik aldrig Driveimage til at fungere optimalt.

Og jeg fik hjælp til en løsning udefra.
Avatar billede ptj_11 Forsker
28. august 2012 - 18:16 #11
Helt OK.
/ptj_11
Avatar billede sabeltiger81 Nybegynder
11. oktober 2012 - 21:39 #12
Da point ikke er efterspurgt trækkes de tilbage.
Avatar billede ptj_11 Forsker
12. oktober 2012 - 11:49 #13
Sabeltiger.

Hvis du står med en eller flere diske, hvor du har mistet adgangen til dine data, så har jeg et godt link til dig:
http://www.partitionsupport.com/utilities.htm
Kontakt Svend Olaf.
Han anvender sine egne programmer til at hjælpe dig til dine filer, og han giver eksakte anvisninger på hvordan de anvendes, så du behøver ikke at spekulere på om der er GUI eller det er dos baseret.
Det vil være en fordel for projektet, at du ikke har arbejdet alt for meget med dine diske, efter at problemet er opstået.
Jeg har brugt ham flere gange med gode resultater.
/ptj_11
Avatar billede sabeltiger81 Nybegynder
13. oktober 2012 - 14:15 #14
Jeg er glad for linket, men jeg har fået løst mit problem.

Og jeg arbejder som regel meget med mine diske hver dag.

Jeg har lige været inde og kigge på siden. Det ser spændende ud, jeg vil gemme den til senere brug.