Avatar billede tjassi Novice
12. august 2012 - 12:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til valg af bærbar

Nu har jeg ikke den store viden indenfor, hvad der er godt af indmad i en computer, så har lige brug for lidt hjælp til valg mellem disse tre bærbare, som er på tilbud i næste uge i henholdsvis Føtex og Elgiganten.
Den skal primært bruges til Photoshop og kodning af websites i Visual Studio. Men vil nok også blive brugt til at se film på og ellers bare normalt brug.

Toshiba Satellite P 15,6"
Intel Core i7-3610QM processor
6GB DDR3 RAM
Op til 1696MB Intel HD 4000

Acer Aspire V3-571 15,6"
Intel Core i5-3210M processor
8 GB RAM
128/1760 MB Intel HD4000

Asus A75DE-TY064V 17,3"
A8-4500M (1,9 GHz) Quad Core
8 GB RAM
Op til 4,7GB Radeon dual grafik HD 76702M
+ HD7640G (1GB dedikeret) grafik

Alle tre koster 4999,-. Jeg er dog i tvivl om den sidste bliver for stor at transportere rundt med. De to første vejer 2,6 kg - den sidste stod der ingen vægt på.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. august 2012 - 12:54 #1
asus med batteri 3,1kg - og det ville være mit valg.
Avatar billede pstidsen Novice
12. august 2012 - 13:26 #2
Den første har bedst processor. Nummer to har en der er lidt ringere mens ASUS'ens processor er ret dårlig. Den har dog den fordel at den har et godt grafikkort. Det er dog lidt ligegyldigt da du ikke skal spille på den. Derfor vil jeg sige den første. Det du får brug for at en hurtig processor og dét er 3610QM!
Avatar billede pstidsen Novice
12. august 2012 - 13:33 #3
Her er fire andre bud: http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=6289411;5822399;6839478;6765937 De har i5 hvilket er næsten ligeså godt som i7, men de har meget bedre grafikkort end den med i7 (Lenovoen) har.
Avatar billede tjassi Novice
12. august 2012 - 21:13 #4
Jeg vil helst købe i en fysisk butik, da jeg godt vil ud og prøve tastatur og touch pad før jeg køber. Og som du selv siger skal den ikke bruges til gaming, så det gør nok ikke så meget med grafik-kortet, men ellers tak for de fire andre bud. :)

Den første var også den jeg hældte mest til selv. Var bare i tvivl om en bedre processor var bedre en flere RAM (tænker på nr to her).

pstidsen, hvis du vil smide et svar, så får du dine point.
Avatar billede pstidsen Novice
12. august 2012 - 21:21 #5
#4: Jeg vil også helst købe i fysisk butik ;-)

Snup den første. 6 GB RAM er mere end nok.