Avatar billede zipzi Nybegynder
14. august 2012 - 08:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sorter tid

Umiddelbart syntes jeg det burde være lige til, men jeg kan altså ikke få det til at virke:

Jeg har en kolone med tidspunkter:

Kolone B

osv..

Jeg ønsker at excel skal ligge mindste klokke slet øverst, men kan bare ikke få det til at virke, umiddelbart er det som om den bliver ved at ligge "1" for oven, der næst 7 og så 9...:

Jeg har prøvet at formatere til time, at skrive 07, at lave mellemrum før "-" alt muligt mærkeligt, jeg er løbet tør for idéer og tålmodighed, syntes jo det burde være lige til som sagt.

På forhånd tak for hjælpen - ved jo i er så hurtige og gode til at komme med de gode forslag :)

Mvh. Pernille.
Avatar billede zipzi Nybegynder
14. august 2012 - 08:12 #1
... Altså den ligger "1" for oven i stedet for at kigge på "11".
Har faktisk også prøvet at lave kommaer: 7,30..
Avatar billede supertekst Ekspert
14. august 2012 - 08:49 #2
Prøv at skrive tiderne således:

Avatar billede mireigi Novice
14. august 2012 - 09:00 #3
Som supertekst skriver, skal du have 0 foran alle timetal under 10.
Avatar billede natkatten Mester
14. august 2012 - 09:30 #4
Nogle vil sikkert sige, at dette er "overkill"/besværligt, men man kan faktisk godt anvende Excels regulære tidsformater og få sorteret korrekt. Se f.eks. dette eksempel:

http://gupl.dk/683666/
Avatar billede 50573433 Nybegynder
14. august 2012 - 10:21 #5
Hej Zippi

Tænk som en PC!!!

En talrække som den øverste er bare en bogstavværdi derfor er 7 i 7:30 af en større værdi end 1 i 11:14. Sådan er forklaringen.
Avatar billede zipzi Nybegynder
16. august 2012 - 08:02 #6
Hej Alle sammen.

Ja, som jeg skrev først havde jeg prøvet at sætte "0" foran altså 07:30... Uden held.

Jeg er nu efter et par dage vent tilbage til mit ark, og har prøvet endnu engang.. Og denne gang lykkes det :)

@Supertekst, da du var den føste med dette svar - får du point hvis du sender et svar.

Mvh. Pernille.
Avatar billede supertekst Ekspert
16. august 2012 - 09:05 #7
Fint - det får du så..