Avatar billede Kristianek Nybegynder
14. august 2012 - 22:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Java problem

Jeg har fået ny computer (Lenovo Thinkpad E530) og er stødt på et problem med java. Da den automatiske installation ikke duede, prøvede jeg den manuelle (både 32-bit og 64-bit). Disse virkede fint og der stod, at jeg havde installeret Java succesfuldt, men når jeg skal bruge Java til f.eks. netbank beder den mig installere det, som om det ikke er der. Jeg kan se det i "programmer" og kan afinstallere det og installere det på ny uden problemer.
Hvorfor virker det så ikke?
Avatar billede pstidsen Novice
14. august 2012 - 23:43 #1
Prøv i en anden browser.
Avatar billede kimtheman Novice
15. august 2012 - 00:01 #2
Alt gammel java skal fjernes.

Prøv måske at nulstille din explore brower også.
Avatar billede Kristianek Nybegynder
15. august 2012 - 09:17 #3
Jeg har prøvet i både Chrome og Explorer. Jeg kan prøve at nulstille Explorer som allerede var installeret da jeg fik computeren. Hvordan gør jeg dette?
Avatar billede tiger_dk Mester
15. august 2012 - 09:54 #4
Prøv denne http://www.eksperten.dk/spm/965871 løsning, den virkede ved mig, da Java drillede !
Avatar billede Kristianek Nybegynder
15. august 2012 - 10:39 #5
Jeg har ingen problemer med at afinstallere det med "fjern programmer", men kan det gøre en forskel at jeg bruger Javare?
Avatar billede tiger_dk Mester
15. august 2012 - 10:56 #6
det gjorde det ved mig, prøv at kør det ! Prøv at lade fjerne de java versioner du har, og prøv derefter at installere java som du plejer igen
Avatar billede Kristianek Nybegynder
10. februar 2013 - 05:44 #7
Jeg har desværre glemt at lukke tråden. Jeg fandt i sin tid ud af problemet. Jeg prøvede at afinstallere Google Chrome, som var forinstalleret på pc'er fra starten, og efter genstart var der nogen og 50 softwareopdateringer. Programmet må have blokeret for alt nyt. Efterfølgende installerede jeg Chrome på ny og har nu brugt pc'en flittigt på ingeniørstudiet det sidste halve år uden problemer. Modellen (Lemovo Thinkpad E530) kan i øvrigt stærkt anbefales, hvis man ikke vil have den store pung op. Jeg kører eksempelvis Solidworks 2012 uden problemer.
Da der ikke var nogen der gav det endelige svar går pointene til tiger_dk fordi han var mest ihærdig. Tak for det....
Avatar billede Kristianek Nybegynder
10. februar 2013 - 05:48 #8
Pointene er til dig, tiger_dk, hvis du lige skriver et eller andet svar....
Avatar billede tiger_dk Mester
10. februar 2013 - 10:45 #9
ping...