Avatar billede klaus_a Nybegynder
15. august 2012 - 15:59 Der er 4 kommentarer

Software til at checke en sides seo venlighed

Hej med jer,

Kender i noget software eller et website til at checke en sides seo venlighed med, i hvertfald i grove træk?

venlig hilsen

Klaus
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
15. august 2012 - 16:13 #1
Nu er det svært og tjekke seo venlighed som sådan.

det du kan tjekke op på er meta description, siden url mod indhold

så en side med en computer kategori heder noget ala computer eller acer computer.

de eneste tools jeg kender er til meta tags og så siden gtmetrix.com til optimering af siden samt server.
Avatar billede keysersoze Guru
15. august 2012 - 16:40 #2
http://www.web-dev.dk/post/SEO-hjc3a6lp-med-Search-Engine-Optimization-Toolkit-fra-Microsoft.aspx

http://www.screamingfrog.co.uk/seo-spider/

Derudover så tag et kig på amino.dk hvor der også bliver nævnt en del hjælpeværktøjer, primært online.
Avatar billede teknik Juniormester
16. august 2012 - 22:43 #3
ikke lige det du efterlyser, men bare min 25'øre om emnet.

Hvis en side er godt optimeret, så vil den stige i "pageranking"
som kan checkes mange steder, fx.
http://www.prchecker.info/

får man "høj score" her, ja så er siden godt med "i grove træk"

**************
Ulempen ved denne "målemetode" er, at man ikke straks vil kunne se, om de tiltag man gør har effekt.der

Men da intentionen med SEO i sidste ende er at få siden opad i "ranking", så er det nu ikke så tosset endda.
**************

Man kan betale sig fra en "optimering", men det er jo ikke alle "sælgere" der er lige kvalificerede.

**************

Sidst jeg kiggede på "gør det selv" om emnet, så kom jeg frem til at følgende er de mest væsentlige tiltag man kan gøre for øget ranking:

1. Være listet i flere internationale internetdatabaser over virksomheder.
...lidt a'la at lægge sig selv ind på krak.dk

2. Have få men meget omhyggeligt valgte søgeord listet på de dertil indrettede steder i html'en.
Der findes flere steder på nette som lister hvor "søgte" forskellige ord er.

3. At gentage disse søgeord i teksten på hovedparten af sitets undersider.

4. At have mange andre sider som linker til ens site.
....det er en af dem som man med fordel kan betale sig fra.

5. Registrere sit site hos de forskellige søgningsudbydere.
Google, Yahoo, Bing osv. osv.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede keysersoze Guru
17. august 2012 - 09:21 #4
Der er flere ting i de 25 øre som ikke stemmer helt overens med virkeligheden. Man har aldrig skullet tilmelde sig søgemaskiner - korrekt, der er flere der tilbyder det men det er ikke ensbetyde med at det er en god ting, langt fra faktisk. Køb af links kan bestemt være en fordel, men de fleste søgemaskiner er imod købte links så det skal bestemt overvejes grundigt. Pagerank er meget forskelligt fra ranking, jeg vil i hvert fald hellere have et site der ranker højt end et med bare høj pagerank.