Avatar billede Brian Nybegynder
15. august 2012 - 21:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kabellængde HDMI

Jeg har 5 skærme der skal forsynes med samme HDMI signal. Jeg har 2 forskellige muligheder for at forsyne dem:

Løsning 1:
10 meter kabel, herefter en splitter 1>4, Derfra ud til 3 skærme (10 meter) samt 5-10 meter kabel til endnu en splitter 1>4, og herfra ud til de sidste 2 skærme (10 meter)

Løsning 2:
10 meter kabel, herefter en splitter 1>8, herfra 10 meter kabel til 4 skærme, og 15 meter til den sidste skærm.

Hvilken løsning er bedst? Og der det muligt at sætte 2 splittere efter hinanden med 5-10 meter kabel imellem. og så igen 10 meter kabel?
Avatar billede supportsiden Professor
15. august 2012 - 21:29 #1
Jeg mener at der findes en løsning hvor man kører HDMI igennem  Ethernet/CAT5e (min. vil jeg tro). Det kræver vist 2 kabler pr. HDMI forb.
På den måde kan du få den optimale løsning med kun een splitter og et seperat kabel til hver skærm. Endvidere kan du måske benytte eksisterende kabling. Måske der endda findes en trådløs løsning ?
http://www.av-cables.dk
Avatar billede Brian Nybegynder
15. august 2012 - 21:33 #2
Men spørgsmålet er også om en 1>8 splitter kan gøre jobbet. Det betyder bare at kablet efter splitteren bliver 15 meter. Ifølge beskrivelsen af splitteren står der maks 10 meter før og efter splitteren. Men giver det et praktisk problem?
Avatar billede PeterMejer Novice
16. august 2012 - 06:00 #3
Hej,

Ja, det giver problemer, specielt, hvis du ønsker at gå i fuld opløsning (1080P60).

Det absolut bedste (Det der er dyrest men til gengæld virker) er at køre HDMI via Catx. Kramer/ Extron/ Gefen (Og sikkert flere) laver rigtig gode ekstendersæt, oven i købet nogen, hvor du kan føde en distribution med HDMI og derfra blot køre Catx ud til det antal modtagere du ønsker.

Se f.eks. her: http://www.kramerelectronics.com/products/model.asp?pid=2039 - Der kan du også linke til yderligere distributioner.
Avatar billede Brian Nybegynder
16. august 2012 - 08:52 #4
Og hvad med at sætte en splitter/forstærker efter en anden splitter? Kan det lade sig gøre?
Avatar billede PeterMejer Novice
30. august 2012 - 17:29 #5
Ja, det kan du godt, men du skal være opmærksom på at de skal have reclocking af signalet. Ellers vil det ikke virke. Og brug nu GODE kabler, jeg kan anbefale Kramers nye.