Avatar billede michaelfranz Nybegynder
16. august 2012 - 23:36 Der er 2 kommentarer

Drag billede på billede med Jquery

Hej Eksperter.

Jeg står med en opgave hvor jeg skal lave et script hvor man kan generer plakater online.

I den forbindelse er der en "admin" som skal kunne lægge skabeloner op til hvordan disse plakater ser ud.

"Admin" skal så kunne definerer hvor man kan skrive text fx. pris i en stjerne osv.

Jeg tænkte at den mest brugervenlige måde at gøre dette var ved at "admin" kunne dragge rundt på nogle eksempler på text som jeg egentlig bare ville lave som billede form hvor jeg skrev 00kr,- osv.

Nu mangler jeg bare et jquery plugin hvor jeg kan dragge rundt på et/to billede ovenpå et billede.
Ligeledes skal jeg kunne få koordinaterne ud for hvor billedet ligger i forhold til det billede der er nedenunder.

Nogle der ligger inde med et plugin eller har stået i samme situation og fundet et brugbart plugin på nettet ?

Mvh
Michael Franz
Avatar billede magic-mouse Novice
17. august 2012 - 08:01 #1
Lidt ala facebook billed tags ?
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
17. august 2012 - 10:52 #2
jQuery kommer allerede med et sådant plugin, igennem deres UI extensions. Jeg har lavet et eksempel her, og du kan se mere om det her. :)