Avatar billede nk_bitsch Nybegynder
20. august 2012 - 00:32 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Vise en streng som et link

Kære eksperter!

Jeg er desværre ikke så fantastisk til PHP endnu, men prøver alligevel at sidde og rette lidt i noget kode som jeg har fået lavet af en programmør.

Det drejer sig om en adresse der bliver skrevet ud, hvor jeg gerne vil have at det nederste (som er deres website) bliver skrevet ud som et link.

eks.

pedersen tømmerhandel
gammel nytorv 14
1216 københavn k
telefon: 50708657
www.tømmerhandel.dk

Her vil jeg gerne have www.tømmerhandel.dk til at blive vist som et link man kan trykke på.

Koden ser således ud:

["<?php printf('%f', $row[39]); ?>", "<?php printf('%f', $row[40]); ?>", "<?php printf('%s', $row[38]); ?>", "<?php printf('%s', $row[3]); ?>", "<?php printf('%s', $row[8]); ?>", "<?php printf('%s', $row[9]); ?>", "<?php printf('%s', $row[17]); ?>", "<?php printf('%s', $row[18]); ?>", "<?php printf('%s', $row[21]); ?>"]

Hvor $row[xx] er en række i en database.

Den her linje skal altså skrives som så $row[21] bliver et link:

"<?php printf('%s', $row[21]); ?>"

Jeg har prøvet med href, men jeg tror jeg gør noget grundlæggende forkert, selvom jeg har prøvet at gøre som de gør her: http://php.about.com/od/phpbasics/p/database_links.htm

Det ville være smadder lækkert, hvis der var en der lige havde et quickfix!

På forhånd mange tak for hjælpen.
Avatar billede nk_bitsch Nybegynder
20. august 2012 - 01:08 #1
har netop forsøgt med dette, men den returnere stadigt bare en streng man ikke kan trykke på..

"<?php printf("<a href='http://'>%s</a>", $row[21]); ?>"
Avatar billede olebole Juniormester
20. august 2012 - 01:23 #2
<ole>

Du skal nok forholde dig til at få lukket alle disse tråde først  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede mbm2016 Nybegynder
20. august 2012 - 01:47 #3
Prøv dette i stedet:

<?php>
echo '<a href="'.$row[21].'">'.$row[21].'</a>';
?>
Avatar billede nk_bitsch Nybegynder
20. august 2012 - 01:58 #4
Det virker desværre heller ikke :-(

til Olebole: Jeg har ikke noget imod at dele en masse point ud, men der når der ikke er kommet svar, men kun kommentarer, så kan man jo ikke lukke dem?

Det kan godt være at der er noget jeg har misforstået, og vil meget gerne rette op på det hurtigst..
Avatar billede mbm2016 Nybegynder
20. august 2012 - 02:00 #5
Kan jeg se din php kode? samt koden kørende "in action" online ? så kan jeg se html output og måske bedre hjælpe dig?
Avatar billede mbm2016 Nybegynder
20. august 2012 - 02:08 #6
Kan du ikke prøve at vise din php kode? og din php kode kørende online på en server vi kan tilgå? :) Så bliver det lidt nemmere at hjælpe dig?
Avatar billede olebole Juniormester
20. august 2012 - 02:09 #7
Så er det ikke spor for tidligt at læse FAQ'en  =)
Avatar billede nk_bitsch Nybegynder
20. august 2012 - 02:18 #8
jeg tror sørme at jeg fik det løst selv.. problemet lå et helt andet sted.. nå jamen.. kom med nogle svar, så i kan få nogle point.
Avatar billede mbm2016 Nybegynder
20. august 2012 - 02:28 #9
svar :)
Avatar billede olebole Juniormester
20. august 2012 - 02:28 #10
Ellers tak, jeg samler ikke point  =)
Avatar billede tobrukDk Novice
20. august 2012 - 08:48 #11
#nk_bitsch

Jeg har selv prøve det der med at have få mange åben, og tror mig eller lade være, hvis du lukker dem så hurtigt så muligt og giver point til de rigtigt så bliver folk ikke sur på dig og så vil de også meget gerne hjælpe dig næste gang!

Du kan bare spørger olebole hvis det er han kender mig 100% privat.