Avatar billede crjensen Juniormester
20. august 2012 - 21:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

exec()

Hej,
På mit webhotel har jeg brug for at lave en ændret php.ini fil, fordi jeg i min Joomla CMS installation har en komponent, som kræver exec()
Kommandoen exec() er ikke aktiv i webhotellets php.ini fil.

Jeg er totalt novice hvad php angår, så derfor har jeg brug for hjælp til:

Mit webhotel har php version 5.3.14

1: Hvis jeg bare skal lave en php.ini fil, hvor exec() er aktiveret, hvordan ser en sådan php.ini fil så ud?
2: Kan jeg gå ud fra, at den rettede php.ini fil blot skal uploades til min cgi-bin og chmodes korrekt? Eller skal der mere til? Jeg synes ikke, at komponenten jeg anvender i Joomla fortæller mig hvor den skal placeres.

Tak for enhver hjælp.

Carsten.
Avatar billede olebole Juniormester
20. august 2012 - 21:53 #1
<ole>

Ligger du under egen server eller et hotel? Ligger du under et hotel, skal du først finde ud af, om du overhoveet har adgang til php.ini  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede crjensen Juniormester
20. august 2012 - 21:58 #2
Meebox skriver:
"Kan jeg rette php.ini til mit behov? Nej, du kan ikke ændre i den originale php.ini fil der ligger på hotellet, du kan dog godt lave ændringer til php.ini alligevel. Du skal i stedet for oprette en ny php.ini fil med de ændringer du nu vil have lavet/ændret. Når du har oprettet din egen php.ini fil skal den ligge der hvor den skal køre fra for at have effekt".
Avatar billede olebole Juniormester
20. august 2012 - 22:12 #3
Prøv at bede dem om den tilhørende oversættelse. Det er ikke til at vide, hvad de præcist mener med: "Når du har oprettet din egen php.ini fil skal den ligge der hvor den skal køre fra for at have effekt"
Avatar billede crjensen Juniormester
20. august 2012 - 22:26 #4
meebox svarer, efter jeg har forklaret at det er Joomla og en Joomla-komponent, der efterspørger exec(), at den ny php.ini fil blot skal ligge i /public_html hvor min Joomla installations index.php fil jo også ligger.
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
20. august 2012 - 22:58 #5
Smid dette i en php.ini fil

enable_functions = exec

det burde løse dit problem. ellers skift til en vps hos os så kan du selv styre det hele :-)
Avatar billede olebole Juniormester
20. august 2012 - 23:00 #6
De skriver ikke, om du skal skrive en hel php.ini - eller om du blot skal skrive en tom med det pågældende direktiv. Anyway, så kan du enten bruge koden i #5 eller skrive:

disable_functions =
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
20. august 2012 - 23:15 #7
#6
jeg gætter på de på server niveu har lavet en disable_fungtion = dll, exec, and so on and so on

så jeg mener ikke man kan nulstille den på den måde... men test det endelig det er jo længe siden jeg har rodet på med php.ini :o)