Avatar billede zipzi Nybegynder
22. august 2012 - 08:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fryse første ark i excel.

Hej.

Er det muligt at fryse første ark i excel - altså sådan at lige meget om jeg er ude på ark 50, så vil jeg altid kunne se ark 1, og derfor nemt komme til det..?

(Ved god at man kan trykke "<<" og nemt komme til ark 1, men jeg har i dette tilfælde brug for at skifte meget mellem ark 1 - 30, 1 - 30, og så 1 - 15, 1 - 15 osv. Derfor er det nemt nok at komme til ark 1, men skal så side og trykke frem når jeg skal til ark 30 igen osv.)

I må stille spørgsmål hvis i ikke helt er med.. :)

Mvh. Pernille.
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2012 - 08:46 #1
Brug "Nyt vindue".
Avatar billede natkatten Mester
22. august 2012 - 08:47 #2
Jeg tror godt, at jeg forstår, hvad du mener. Umiddelbart tror jeg ikke, at du kan "fryse" et eller flere ark. Men du kan højreklikke på "bladringspilene", og dermed få en genvej til f.eks. det første ark.
Avatar billede zipzi Nybegynder
22. august 2012 - 13:48 #3
Hej igen.

Begge svar er ganske fine, selv om det ikke helt var hvad jeg søgte - og umiddelbart findes den funktion ikke - og så er det jo svært at klare..

Jeg er umiddelbart mest til løsningen som natkatten er kommet med - så hvis du vil ha' lidt point, så send et svar.
Avatar billede natkatten Mester
22. august 2012 - 14:24 #4
Ok et svar kommer her.
Avatar billede natkatten Mester
22. august 2012 - 18:47 #5
Du kan også benytte dig af en tastaturmakro. Dette har jeg gjort i dette eksempel med 60 regulære faneblade samt et faneblad indeholdende et indeks over de 60 øvrige faneblade:

http://gupl.dk/683973/

Man går til 'Indeks-arket' ved at trykke på <CTRL> + I (bogstavet)
Avatar billede zipzi Nybegynder
23. august 2012 - 08:59 #6
Ja makroen er selvfølgelig også en mulighed. Tak for hjælpen. :)