Avatar billede venturer Nybegynder
22. august 2012 - 15:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Send SMS via GSM modem.

Hej forum.

Her på arbejdet har vi en SMS Passcode løsning.
Den gør brug af et GSM modem forbundet til serveren (via netværket), så systemet kan sende SMSer til brug ved login på nogle webservices.

Nu hvor vi har hadwaren til at sende SMS, kunne jeg godt tænke mig et program så jeg og mine kollegare fra en PC kan sende SMS.

Jeg er fuld ud klar over at jeg kan sende fra Outlook, men dette er via min egen mobil.
Vil godt kunne sende SMS ud fra et fællesnummer, med f.eks. servicebeskeder til kunder eller reminders til vores teknikere ude i byen.

Kan nogen komme med et forslag til hvad program man kan bruge til sådan noget?
Programmet skal endte være lokalt på PC'en som kan tilgå modemet på en COMport (mappet til en LAN adaptor på modemet) eller en server/klient løsning.

Alt hvad jeg har kunnet søge mig frem til, er div. webløsninger og kodeeksempler til hvordan man selv laver programmet.

/Venturer
Avatar billede leif Seniormester
26. august 2012 - 13:01 #1
Sidder SMS modemmet i en Windows eller Linux maskine ?

Men ved du tilfældigvis hvordan SMS passcode kommunikerer med SMS modemmet ?
Avatar billede venturer Nybegynder
26. august 2012 - 14:32 #2
Det hele kører Windows.
SMS Passcode snakker bare med en COM port.
Denne com port er så en driver, der mapper COM porten til en IP hvor der sidder en lille boks med et serielt stik hvortil modemet er forbundet.
Så andre services på samme server bør ikke have problem at tilgå samme COM port.
Modemet sidder på en Moxa nPort (6150). Jeg mener at den sagtens kan have flere maskiner til at mappe virtuelle COM porte op mod sig på én gang (med henblik på at dele en seriel enhed).

/V
Avatar billede leif Seniormester
02. september 2012 - 16:00 #3
Kender ikke lige noget til Windows, men løsningen til Linux smstools, dog kan jeg se at den også kan gøre på Windows: http://smstools3.kekekasvi.com/index.php?p=windows

Prøv at se som du kan bruge det til noget
Avatar billede venturer Nybegynder
12. november 2012 - 15:05 #4
Det fik jeg desværre ikke så meget ud af som jeg havde håbet.
Kan være jeg vender tilbage til smstools i fremtiden, hvis jeg ikke finder andet.
Smidt et svar så du kan få lidt for indsatsen.
Avatar billede venturer Nybegynder
29. april 2013 - 09:20 #5
5 måneders varsel må være nok.