Avatar billede PCnoeden Nybegynder
22. august 2012 - 22:06 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Computeren er blevet blokeret for at overtræde lovgivningen i Danmark

Hej

Jeg har fået ovenstående fejlmeddelelse, når jeg åbner min PC.

Jeg har læst Noxxics vejledning:
Jep det er en virus... det du skal gøre er at starte din computer i fejlsikret tilstand med netværk... når det er gjort skal du hente og installere Malwarebytes anti-malware. Kør den og så skulle du gerne kunne starte din computer uden problemer derefter.

Jeg kan ikke få lov til at installere den gratis version i fejlsikret tilstand. Hvad gør jeg så, for at få malwaren væk?

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede leif Seniormester
22. august 2012 - 22:34 #1
Jeg tror det var den samme som jeg lige har set, det endte med at der blev oprettet en ny profil da jeg kunne få lov til det, flyttede dokumenter og billeder og slettede profilen (Vedkommende har ikke set den siden)
22. august 2012 - 23:23 #2
Velkommen til E. ...

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Du har lagt dette IT spørgsmål i en NON-IT kategori ?

---

Fejlsikker tilstand - SYSTEMGENDANNELSE ?
Avatar billede kimtheman Novice
23. august 2012 - 00:32 #3
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2012 - 07:20 #4
du henter hirens og laver en bootbar cd
på den ligger det du efterspørger

Antivirus Tools
nr. 6
Malwarebytes Anti-Malware 1.51.1 (07-12-2011)

du kan starte maskinen op i xp mode så du har billede på

http://www.hiren.info/pages/bootcd

du henter den her

et stykke nede

http://www.hirensbootcd.org/download/

m.v.h
Avatar billede kimtheman Novice
23. august 2012 - 11:14 #5
#4 har også prøvet før i tiden, at starte Malwarebytes Anti-Malware fra boot cdén. Men har altid fået en fejl, når jeg prøvede at scanne derfra. Så har aldrig rigtig fået noget ud af den løsning.
(Skal siges det er noget tid siden jeg prøvede sidst)
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2012 - 13:27 #6
ja og så er hirens blevet ret god imens
der skal jo være internetforbindels da den opdaterer sig selv

strat den op i xp mode så du har billede på ok
Avatar billede kimtheman Novice
23. august 2012 - 16:20 #7
Nå mente nok jeg selv før har prøvet som du skriver i #4 dog uden held. Og kan også se jeg selv har rest spørgsmål vedr. dette i :
http://www.eksperten.dk/spm/916707

Men for noget tid siden lavede jeg en boot cd med Hirens 15,1. Så jeg gav det da lige en chance mere igennem miniXp. Men stadig samme melding:
This program does not work from MiniXp. You should Run it from you installed Windows

Så hvordan har du fået det til at virke på minixp treatmenice ?
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2012 - 17:08 #8
lyder mystisk

jeg har bare lavet den som bootbar cd og bootet op på den
xp mode
start programmer og den opdaterede sig og fandt det den skulle så det må være noget du gør forkert eller noget der spærrer for den

hvis du brugte avast antivirus kan man på den starte en opstartscan - kan du ikke det i dit

m.v.h
Avatar billede kimtheman Novice
23. august 2012 - 18:13 #9
Nu har jeg ikke virus eller lign. på min maskine, så nu ikke det der er problemet.

Og har nu også fået nu computer/ styresystem siden sidst jeg prøvede, dog med stadig samme resultat. Så mon ikke karise_larry bare har ret i, som han skriver i andet indlæg
"MalwareBytes kan ikke checke RegBasen mm. på et "ikke-aktivt" styresystem; derfor. Nok også samme forklaring mht de andre programmer ..."
Avatar billede PCnoeden Nybegynder
24. august 2012 - 10:30 #10
Hej igen

Jeg løste problemet ved at gendanne computeren til et tispunkt før jeg fik denne virus, og har ikke set beskeden siden.
Avatar billede sovetryne Nybegynder
29. august 2012 - 11:36 #11
@PCnoeden
Det er også en mulighed - det er bare lidt risikabelt da man ikke kan være sikker på at man ødelægger installerede programmer fra efter gendannelsespunktets oprettelse.

Desuden får man ikke virussen væk på den måde, men bliver den bare sat ude af drift. Men det er det samme i min vejledning på edbblog.dk :)
Avatar billede sovetryne Nybegynder
28. september 2012 - 11:22 #12
OPDATERING: Havécom Danmark gør opmærksom på at der findes en ny version af denne slemme fyr. Læs mere om det på http://www.edbblog.dk/index.php/computeren-er-blevet-blokeret-for-at-overtraede-lovgivningen-i-danmark/