Avatar billede mobius6 Juniormester
23. august 2012 - 13:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ulovlig software udvikling ?

Hvis et "firma" / website laver ulovlig software som sælges med 1 formål (fx at bruge ulovlige scripts på en game server).
Hvordan kan man anmelde dem, KAN man overhovedet anmelde dem ?

men kunne drage en parallel til den virkelige verden: (ringe ex)
hvis nu jeg producerede en plastik dims hvis eneste formål var at stikke ind igennem et åbent bil vindue og poppe låsen op, og solgte denne dims på et website. ville det så være ulovligt?
Dimsen kan på ingen måde bruge til andet end ovenstående formål.

?

M6
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
23. august 2012 - 13:10 #1
Er en kniv ulovlig ?
Er en hashpibe ulovlig ?
Er et dirkesæt ulovligt ?

Du kan da prøve og anmelde til politiet og se hvor seriøst du bliver taget ellers må du jo ansætte en advokat og sagsøge vedkommende.
Avatar billede mobius6 Juniormester
23. august 2012 - 13:53 #2
du læste vist ikke indlæget ordentligt :)

en kniv har 10.000 forskellige formål
en hashpibe er ikke ulovlig da hash ikke er ulovligt alle steder
og piben defor kan være en pyntegenstand eller rejseminde.
Et dirkesæt bruge til låse, de fleste dirk er ikke uloclige.

software jeg beskriver har KUN 1 formål og er specifikt lavet til
et formål på 'een server.
Det svarrede lidt til at hvis jeg skrev et VB script der kunne lave om på pointene på eksperten, og kun på eksperten. koden er 100% ubrugelig andre steder. derefter sølger jeg scriptet til eksperten bruger for 500dkk for en "licens".
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2012 - 14:44 #3
Det er ikke ulovlig kode, lige meget hvad du bruger det til.

Tilgengæld er det ulovligt hvis du bruger koden, uden at ha' fået lov af server ejeren (webside ejeren). :)
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
23. august 2012 - 15:00 #4
Men lad os sige det er ulovligt.
Så kan du jo anmelde det til politiet som når er røv ligeglade.
Eller bruge penge på at sagsøge... hvis du da kan finde ud af hvem det er og samle beviser osv osv.
Avatar billede mobius6 Juniormester
23. august 2012 - 17:15 #5
jeg ved hvem det er, de har har et officielt website hvor der står højt og tydeligt (modificeret):

"For kun xxx dkk kan du købe snyde scriptet til xxx website
og få xxx credits (som er rigtigt værdi) i 1 år.
hvorfor spilde tiden når du kan lave 1 års arbejde på en nat.

Scriptet går udenom sikkerheds systemet og vi kan næsten garranter du ikke bliver fanget.

download programmet her
(Visa, Paypal)