Avatar billede Usernavn Nybegynder
23. august 2012 - 21:54 Der er 1 kommentar og
1 løsning

methanol

Hej,

Jeg står og leger lidt med en hho "dry cell" generetor til en bil, men jeg er kommet frem til to væsentlige problemer.. 1) vandet fryser om vinteren 2) Rust

Efter jeg spurgte google om mine problemer, kom methanol væltede frem i søge resultaterne.

Jeg kan åbenbart undgå at vandet fryser, ved at blande det med methanol..

Jeg undersøgte methanol's egenskaber lidt nærmere og så, at det også er rust-hæmmende.. (hvilket er win win :D)

Mit spørgsmål lyder:

Kan det virkeligt være rigtigt, at methanol er korrosions hæmmende?
Kan det modvirke rust mod stål i vand?

Er der andet jeg kan bruge mod rust?

Ps. bruger rustfrit stål i min hho generetor, men disse stål-plader ruster alligevel op efter 6mdr.
Avatar billede magic-mouse Novice
24. august 2012 - 08:33 #1
Hej jeg tror ikke du kan undgå rusten da HHO generatoren skaber Klor som rest produkt.

Klor (ud over at det skaber rust) danner også NaCl (Salt Syre) i dine lunger så jeg håber du har nogen form for maske på så du ikke indånder Kloren.

Men du kan evt. kigge på de Zinck anoder som både bruger når de er saltvands kølet. Det er nu mit bedste tips.
Avatar billede magic-mouse Novice
31. august 2012 - 09:08 #2
Hej Usernavn

Var det et brugbart svar ?