Avatar billede kardinalen Novice
24. august 2012 - 08:09 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Email ændrer dpi på billeder

Jeg er udsat for at når jeg får tilsendt billeder på mail, så er det altid kun i 72 dpi, og jeg ved at dem der har sendt billedet ikke har ændret på det, jeg får det direkte fra kameraet.
Så mit spørgsmål er: kan man ikke forhindre den nedskalering?
Avatar billede ptj_11 Forsker
24. august 2012 - 13:43 #1
Hvad benytter afsender som mailprogram.
Svaret pådit spørgsmål kunne snildt tænkes at ligge i den mailklient, som afsender benytter.
Jeg tror ikke umiddelbart,at problemet kan løses hos  dig som modtager.
/ptj_11
Avatar billede wjens Guru
24. august 2012 - 14:26 #2
Enig med #1. Skal løses hos afsender.

Hvis din afsender bruger Outlook er det "Attachment Options", der skal skrues på. De kan sættes til automatisk at reducere størrelsen. Søg i hjælpen, for de findes ikke under de normale options.
Avatar billede kardinalen Novice
12. oktober 2012 - 12:29 #3
Ok det har ikke været muligt at finde den endelige løsning, så det er nok noget man skal leve med.
Til jer to, som svarede vil jeg gerne at I smed et svar så jeg kan dele point ud og få denne tråd lukket.
Avatar billede ptj_11 Forsker
12. oktober 2012 - 13:04 #4
Det kommer her.
/ptj_11
Avatar billede wjens Guru
19. oktober 2012 - 15:50 #5
Ok!