Avatar billede erve Nybegynder
24. august 2012 - 14:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Editere docs files in Delphi 2009

Er der mon nogen der har en anbefalelsesværdig strategi for editering af docx-files i et Delphi 2009 program.

Der findes forskellige gratis editorer, med delphi-programmet bagved skal opdatere dokumentet på database, så der skal være program2program kommunikation.

- Findes der en indbygget komponent som jeg overser?
- Er der en god gratis/billig komponent, som nogen kan anbefale?

På forhånd tak
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
24. august 2012 - 19:39 #1
Ønsker du at editere hele dokumentet eller hvad?

Grunden til jeg spørger er at jeg har lavet noget hvor jeg har en del forskelleige dotx filer som indeholder nogle bogmærker. Disse filer åbner jeg så i Word fra Delphi og indsætter data fra en db på de forskellige bogmærker. Efterfølgende gemmer jeg dokumentet i et givet filnavn.
Det er lavet i 'standard' Delphi og virker både med Office 2010 og 2009
Avatar billede erve Nybegynder
25. august 2012 - 11:55 #2
Hej Hugo. Går ud fra at det er med OLE du accesser dokumentet?
Jeg vil helst ikke være afhængig af at brugeren har Word installeret, idet dokumentet skal kunne åbnes og redigeres fra en hvilken som helst computer, som f.eks kunne have installeret OpenOffice eller at andet redigeringsværktøj.
Jeg forestiller mig helst en editor, der kan indlejres i en Delphi form, hvis det er muligt.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
26. august 2012 - 14:31 #3
OK - der kender jeg ikke umiddelbart en komponent
Avatar billede erve Nybegynder
26. august 2012 - 16:08 #4
Arrgh. Overskriften skulle jo altså have været "Editere docx files i Delphi 2009"
Avatar billede erve Nybegynder
23. oktober 2012 - 07:06 #5
Jeg lukker den. Har ikke fundet et godt svar på problemet