Avatar billede doomhawk Nybegynder
25. august 2012 - 14:04 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ændre fan speed på mit Gainward GeForce GTX 670 2GB grafikkort

Er der nogen der ved hvordan man kan ændre fan speed til at køre på mindre end 30 procent?

Jeg har kigget rundt omkring og kan ikke lige finde en præcis guide. Jeg bruger MSI Afterburner hvor jeg har fin kontrol over fan speed men programmet vil ikke tillade mig at gå under 30 procent. Det skulle være på grund af at kortet er låst til ikke at gå under det. Men det vil jeg gerne have låst op. Det vist noget med at flashe vbios med et program der hedder nvflash. Men man skal jo altid være forsigtig når det handler om at flashe bios. Så det ville være dejligt hvis nogen kunne hjælpe mig i den rigtige retning.

På forhånd tak
Avatar billede claes57 Ekspert
25. august 2012 - 14:11 #1
garanti/reklamationsret bortfalder - så det vil være lidt 'dumt' da du næppe får en mere stille maskine af at gå fra 30% til 25%, og du sparer heller ikke noget i strøm.
Avatar billede doomhawk Nybegynder
25. august 2012 - 14:15 #2
Tak for hurtig respons. Jeg kunne nu godt tænke mig at prøve alligevel :-)
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2012 - 15:17 #3
det kan den her men ikke på alle bundkort

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=163

m.v.h
Avatar billede doomhawk Nybegynder
25. august 2012 - 16:37 #4
Jeg har nu prøvet rivatuner med deres guide. Jeg installerede nvidia forceware drivere og jeg fulgte rivatuners guide til hvordan man via poweruser kunne tvinge forceware driveren så man kunne få adgang til grafikkortet og ændre fan indstillinger i rivatuner. Det virker desværre ikke for mig.

Men tak for forslaget.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. august 2012 - 18:25 #5
du har vel ikke forventet, at et program fra 2009 kunne tune dit nye  grafikkort?
Lav en systemgendannelse, og fjern alle rester fra det gamle program.
Avatar billede doomhawk Nybegynder
25. august 2012 - 18:45 #6
Det kan der vel være noget om, men det er et program som stadig bliver brugt flittigt og anbefalet inde på guru3d.com og da det så blev anbefalet her så var det da værd at prøve. Det ville være super hvis du havde nogle anbefalinger til hvordan det her måske kan lade sig gøre i stedet for.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. august 2012 - 19:23 #7
og hvis jeg giver dig et råd, der nedsætter hastighed med 50%, så skal jeg ikke betale for at dit system brænder sammen... Nej tak. Det styrer du helt selv.
Avatar billede doomhawk Nybegynder
25. august 2012 - 19:40 #8
Tak. Det har du ret i. Det styrer jeg nemlig helt selv.
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2012 - 08:12 #9
der findes også dette her speedfan men det kender jeg ikke brugen af

http://www.almico.com/speedfan.php

m.v.h
Avatar billede doomhawk Nybegynder
26. august 2012 - 13:47 #10
Tak igen treatmenice :-)

Jeg kan desværre ikke ændre på fan speed for mit grafikkortet i Speedfan.

Jeg er bange for at jeg nok kommer til at pille ved kortets bios hvis jeg vil have gjort noget ved dette.
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2012 - 14:18 #11
kig lidt på deres drivere hos guru

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2012 - 14:20 #12
eller omega drivere

http://www.omegadrivers.net/

m.v.h
Avatar billede doomhawk Nybegynder
26. august 2012 - 14:34 #13
Tænker du på NVIDIA BIOS Editor (NiBiTor) 6.06?

Har skrevet et indlæg om brug for hjælp på deres forum men jeg kan nu se at de er i gang med at lave en version der understøtter GeForce GTX 6x0 series. Så jeg må bare have lidt tålmodighed tror jeg :-)
Avatar billede doomhawk Nybegynder
11. maj 2013 - 18:13 #14
Jeg lukker lige denne gamle tråd.