Avatar billede TOAAC Nybegynder
27. august 2012 - 20:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan man bruge utf-8 og ISO?

Jeg udskriver noget tekst fra database på en hjemmeside jeg er ved at lave, men jeg har også tekst stående statisk på siden. Problemet ligger i at når jeg bruger ISO så udskriver den Æ, Ø og Å på den rigtige måde men det statiske står som Ã, osv. Men når jeg bruger utf-8 så gør den det lige omvendt.

Så er der en måde hvorpå du kan få den til at skrive Æ Ø og Å ud rigtig ligemeget om det kommer fra db eller om det står statisk?? Tak for hjælpen på forhånd.
Avatar billede keysersoze Guru
27. august 2012 - 21:17 #1
Du skal køre med encoding overalt i din applikation - lige fra databasen til hvordan du gemmer dine filer; http://www.web-dev.dk/post/Korrekt-visning-af-specielle-karakterer-character-encoding.aspx
Avatar billede TOAAC Nybegynder
31. august 2012 - 21:15 #2
Har selv fundet ud af det. Ellers tak. :)
Avatar billede keysersoze Guru
31. august 2012 - 22:33 #3
jamen - tak...
Avatar billede keysersoze Guru
31. august 2012 - 23:09 #4
Når nu min løsning ikke kunne bruges så fortæl hvad du så har gjort.
Avatar billede TOAAC Nybegynder
01. september 2012 - 09:42 #5
Jeg fandt bare ud af, at det var en dum fejl. :P
Jeg skulle bare bruge ISO som jo gør(Fordi jeg ikke lige tænkte mig om) at det fra databasen bliver udskrevet som det rigtige. Og så har jeg bare ændret alt der var skrevet i html med dem her: æ
;D
Avatar billede keysersoze Guru
01. september 2012 - 09:49 #6
Det var da så også den mest hovsa-agtige løsning man kunne vælge - men dig om det.