Avatar billede egzonrh Nybegynder
27. august 2012 - 23:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP!

Hej eksperter

Det er godt nok lang tid siden, at jeg har oprettet et spørgsmål her, men jeg har virkelig brug for hjælp nu.

Sagen er det, at jeg fik sendt min bærbare til reperation på grund af: to taster var faldet af og ikke kunne sættes på igen, og fordi opladeren blev varm.

Cirka 10 dage efter fik jeg bærbaren tilbage igen, og fandt så ud af, at de havde udskiftet harddisken ud med en ny en! Her kommer det værste: Alle mine 8 års filer har jeg ikke taget en backup af, fordi der ikke var mere plads i familie ekstern harddisken.

For det første har opladeren og de to taster (punktum og komma tasten) intet med harddisken at gøre. For det andet har jeg ikke givet dem lov til at pille ved harddisken og mine personlige filer.

Ja, jeg ved godt at man altid skal tage backup, og det har jeg også gjort i de fleste år. Men så fik jeg den her nye computer og fik så flyttet alle mine filer dertil. Så nu står jeg her.

Mit spørgsmål til jer: Hvad kan jeg gøre? Kan jeg kræve en erstatning? Kan jeg klage til ombudsmanden?

Jeg vil meget gerne høre jeres svar!

Mvh.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. august 2012 - 23:29 #1
Firmaet har helt sikkert i deres betingelser skrevet at de intet ansvar tager for tabte data på harddisken. Check det!

Folk, der ikke tager backup, har et meget mere spændende og indholdsfyldt liv end alle os andre ;(
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. august 2012 - 09:18 #2
Kan du ikke høre om du kan få din gamle HD tilbage?
Avatar billede egzonrh Nybegynder
28. august 2012 - 11:32 #3
1#

Det er rigtigt nok, at det står i deres betingelser, men igen:
- Harddisken var IKKE noget der blev bedt om at tjekke
- De to taster og opladeren har intet med harddisken at gøre
- Jeg har ikke givet dem lov til det?

Noget må der kunne gøres? Eller tager jeg fejl?

2#

Det har jeg prøvet. Det er sådan, at de allerede fik sendt hardiskene til Acers hovedkvater i Polen. Har ringet og skrevet til dem, og de vil prøve at finde harddisken efter de 14 dage det tager at transporterer dem derovre. Men de 14 dage er gået, og det er 4 dage siden jeg har skrevet til dem, og de har ikke svaret?

Jeg tror jeg kan se, at harddisken er væk nu... Men nu kræver jeg da en erstatning for det? Kunne man ikke gøre det ifølge de der 3 punkter jeg gav?
Avatar billede egzonrh Nybegynder
28. august 2012 - 11:32 #4
Det var jo en bevidst handling, de skiftede på noget der intet havde med noget som helst at gøre.
Avatar billede Bodillen Nybegynder
28. august 2012 - 11:42 #5
Glem det.
Avatar billede aliaz Nybegynder
28. august 2012 - 16:18 #6
Acer, Polen og ingen backup...? Det er da lige før du selv beder om problemer!

Hvis de har overholdt alle de krævede tidsintervaller du som forbruger er sikret, er der nok desværre ikke så meget at komme efter juridisk!
Avatar billede egzonrh Nybegynder
30. oktober 2012 - 12:14 #7
Tja, det kan man se nu. Men det er virkelig noget ***, at de laver noget, som der ikke bliver bedt om.

De kunne bare have ringet og sagt: når ja, vi har også fundet ud af at harddisken er defektet: er det ok vi skifter den ud?

Dem der vil have point, smider et svar.

Tak.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
14. oktober 2013 - 21:17 #8
Lukker spørgsmål.