Avatar billede Dancot Nybegynder
01. september 2012 - 21:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Studiebærbar til ca. 5k

Hej eksperterne,

Min elendige HP bærbar døde i forgårs, og jeg leder derfor efter en ny bærbar til studiebrug og streamning af film/videoer. Mine krav:

-13.3"
-Let
-Prisleje omkring 5000 kr.
-Hurtig opstart
-Lang batteritid
-"Ingen støj" (min gamle HP larmede virkelig virkelig meget)

Er ikke fan af HP, og har kun hørt dårligt om Acer, så har kigget lidt på Asus. Indtil videre har jeg kigget på følgende vha. gamle tråde:

http://www.edbpriser.dk/baerbar/asus-u31sg-rx020v-id-6289443.aspx

Og

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=755756&cks=ASS&assoc=B2EE2DC9-79A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18#extra

Hvad synes I? Andre forslag modtages med kyshånd!
Avatar billede kentora Nybegynder
01. september 2012 - 21:36 #1
Jeg vil så sige at jeg har haft flest acer bærbare - og været vild med dem! Nu har jeg dog en Dell, da jeg fik et godt tilbud.

Acer er gode og kan lave nogle ret prisstærke computere.
Dell skal du holde dig fra, med mindre du skal op og give over 10.000 - de billigere er ikke så gode.
Asus er et ganske udemærket valg - Men synes at deres kvalitet virker mere "plastik" agtig end f.eks. Acer (mener også det er lidt billigere for hvad du får)
HP er som du siger en computer der larmer meget, og så betaler man for meget for det man får + de smider en masse præ installeret lort ind på den..

Men hvis jeg skulle have en computer til 5k nu, ville jeg vælge noget med A ;)

Hvis jeg ikke skulle bruge den til noget bestemt, men kun at tage noter, ville jeg nok vælge at tage min asus transformer med mig i skole i stedet. Det er en tablet med tastatur dock, og fungerer som en netbook, bare den kører android. (Undersøg derfor om du skal køre nogle windows specifikke programmer først, hvis du vælger dette..)
Avatar billede Dancot Nybegynder
01. september 2012 - 21:47 #2
Mange tak for svar! Har du nogle forslag til hvilke Acer modeller jeg bør kigge på?
Avatar billede kentora Nybegynder
02. september 2012 - 09:24 #3
Efter at have kigget lidt på EDB priser var der 2 13,3" computere jeg lige faldt over i dit prisleje. Den ene en Acer, den anden en Asus. Jeg ville nok vælge Asus'en, da den har lidt mere processor kraft, men forskellen er ikke så stor.

Skal du køre ram-tunge programmer, så er ville jeg nærmere vælge Acer'en, da den har 8 gb ram, hvor Asus'en "kun" har 6.

Acer:
http://www.edbpriser.dk/baerbar/acer-aspire-3750g-2358g32mnkk-id-6692327.aspx?tn=ProductDetailsSpecifications

Asus:
http://www.edbpriser.dk/baerbar/asus-u31sg-rx020v-id-6289443.aspx?tn=ProductDetailsSpecifications
Avatar billede kentora Nybegynder
02. september 2012 - 09:25 #4
Kan se den Asus jeg har linket til, er den samme som du har linket til i spørgsmålet. :)