Avatar billede Doodilydingdong Nybegynder
02. september 2012 - 22:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Programmer fryser randomly

Der findes sikkert en tråd omkring dette problem, men jeg kunne umiddelbart ikke finde én der passede helt.

Jeg købte en stationær computer gennem MM Vision for næsten to år siden og den har kørt super godt indtil nu. Den begyndte at fryse når jeg spillede spil, som krævede en del(Dota 2, Guild Wars 2 etc.), men det var kun selve spillet som frøs. Nu er det så blevet værre og random programmer fryser pludseligt på tilfældige tidspunkter. Det kommer så til sig selv igen efter et par minutter. Det kan sagtens ske to-tre gange inden for ti minutter. Hvordan kan det være? Jeg har efterhånden formateret og defragmenteret min computer utallige gange og kigget på hardwaren, men jeg ved simpelthen ikke hvad det kan være. Computeren bliver heller ikke for varm. GPU'en ligger på omkring 87 grader når jeg spiller Guild Wars 2. Forbruget på hukommelsen kommer heller aldrig højere op end 4GB.

Specs:
CPU: Intel Core i5 2500 3.30 GHz quadcore
Bundkort: GigaByte PH67A-UD3
Grafikkort: Nvidia GTX 570 1GB
Ram: Kingston 2x4GB DDR3
HDD: WDC wd10ealx-009ba0 ata device 1TB
Avatar billede Axeltek Nybegynder
03. september 2012 - 07:51 #1
Har du tjekket hvor mange procent processoren arbejder med når du har problemet ? (Op til den fryser, og imens den er frosset)
Mener at mange gange er det DLL fil fejl når pc fryser, men så plejer det at komme en fejlmelding på skærmen. Gør der det ?
Er det især når du bruger meget processor kraft fejlen opstår ?
Avatar billede Doodilydingdong Nybegynder
03. september 2012 - 09:44 #2
Jeg har ikke set hvor mange procent den kommer op på, men den ryger lidt op.
Den kommer ikke med nogen fejlmelding overhovedet.
Det sker mest når jeg spiller et spil, som kræver meget, men det sker også selvom jeg ikke laver noget specielt.
Avatar billede juleulven Nybegynder
03. september 2012 - 13:19 #3
det kunne være du skulle kigge din computer igennem ift. vira/malware osv ...

?
Avatar billede Doodilydingdong Nybegynder
17. september 2012 - 10:58 #4
Jeg har fundet frem til, at det er harddisken som fejler. Jeg har sendt den ind til MM Vision, men jeg takker for jeres forslag.