Avatar billede Kristoffer177 Nybegynder
03. september 2012 - 14:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Strømforsyning

Hej jeg er så småt begyndt at tænke på og bygge min egen computer og har overvejet nogle dele, men er ikke helt sikker på at strømforsyningen kan klare det. Jeg er ny indenfor faget så hvis i syntes det er noget dårligt hardware og måske har en ide om noget bedre til samme pris må i meget gerne skrive.

Jeg har tænkt på at sætte det her hardware sammen:
ASRock Z77 Extreme4
Intel Core i5-3570K Ivy Bridge
Kingston 8GB DDR3 1600MHz (2x4) HyperX
Western Digital WD Blue - 500GB
Corsair Enthusiast Series TX650 V2
Samsung SH-222BB DVD±RW Black
MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC (2 GB)
Cooler Master Elite 371

Håber i kan hjælpe mig på vej mod den rette PC:)
Avatar billede 275o Nybegynder
03. september 2012 - 14:41 #1
Jeg vil anbefale dig at se på den her side ang. estimeret strømforbrug. Ligeledes så vælg en 80 PLUS strømforsyning. De er noget mere effektive. http://www.coolermaster.outervision.com/

Mht. køb af computer, bruger vi i firmaet denne side til at finde hardware. De er rigtig dygtige og ligger mange overvejelser bag tingene: http://techreport.com/review/23422/system-guide-current
Avatar billede Kristoffer177 Nybegynder
03. september 2012 - 15:01 #2
Jeg prøvede den anbefalede hjemmeside og der sagde den at det hardware jeg havde valgt brugte minimum 335W. De foreslog mig at jeg valgte en Coolermaster Extreme 2 525. Men den kan jeg ikke finde på nogen dansk hjemmeside. Så tænker jeg er http://www.proshop.dk/Stroemforsyning/Corsair-Enthusiast-Series-TX650-V2-2248312.html ikke god nok da den er 650W og den har 80 PLUS    Bronze, som du snakkede om. Så er der jo også lidt W tilovers hvis jeg engang skal opgradere PC'en?
Avatar billede 275o Nybegynder
03. september 2012 - 15:08 #3
Den er ganske fin. Jeg ville dog vælge en AX, da den har gold certificering. Det kommer selvfølgelig også an på hvor meget du spiller (gættet ud fra dit valg af grafikkort)
Spiller du mere end et par timer om ugen ville jeg vælge en AX series. http://www.proshop.dk/Stroemforsyning/Corsair-Professional-Series-Gold-AX650-stroemforsyning-2296469.html
Den koster kun et par 100 mere og er top off the line :)
Avatar billede Kristoffer177 Nybegynder
03. september 2012 - 15:54 #4
Men tror du at det kan være i det kabinet jeg har fundet?
Avatar billede Kristoffer177 Nybegynder
03. september 2012 - 15:55 #5
Avatar billede Mcbeer Nybegynder
04. september 2012 - 01:22 #6
Du prøver ikke at få mig til at græde med det kabinet der vel? Sæt lidt stolthed i din PC, kassen er det folk ser! Siger ikke du skal modde den eller noget, men vær nu sød at vælg en kønnere kabinet, i det mindste for min skyld ^^,

275o siger kloge ord med en AX series strømforsyning, dog kan du "Nedgradere" til en HX serie, som også er 80 Plus Gold, dog er den ikke fuld modulær. En HX650W ligger sku ikke i mange kroner nu til dags.

http://www.edbpriser.dk/kabinet/corsair-carbide-series-300r-id-6505948.aspx
Ville jeg foreslå som kabinet, det er, ærlig talt, en helt anden klasse end det Cooler Master du fandt dig der.

PS. Jeg prøver ikke at svine dig i dit kabinet valg. Ser bare rigtig mange der vælger et billigere kabinet fordi "Det bare skal holde delene" og så fortryder de 2 uger senere.