Avatar billede nph12 Nybegynder
03. september 2012 - 14:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sammenkædning af tekst og værdi

Hej
Er det muligt i Excel, at sammenkæde en tekst og værdi til en tekststreng? Jeg har et kolonnenavn, hvor jeg godt vil havde tilknyttet en værdi, som er summen af de defineret område.

Eks.

Kolonnenavn: Løn
Område (='Ark1'!$B$2:$B$100) som er navngivet "løn"
Sum: 1.491.321,25 (bare et eksempel)

Hvordan får jeg kolonnenavnet til at stå sådan: Løn (1.491.321,25)? Pointen er nemlig, at det skal stå i en og samme celle!
Avatar billede MTNielsen Nybegynder
03. september 2012 - 14:54 #1
Den engelske version har en funktion der hedder

=CONCATENATE("Løn ("; A1; ")")

Det vil give Løn (123123). Er det noget i den stil du leder efter?
Avatar billede nph12 Nybegynder
03. september 2012 - 15:08 #2
Jeg siddder med en Dansk udgave af Excel. Jeg går ud fra, at CONCATENATE er det samme som SAMMENKÆDNING?

Jeg kan stadig ikke få det til at virke. Jo, det er det jeg er ude efter - gerne med udregningen i samme formel. Der for der står A1, kan man indsætte en formel i formel - altså der hvor der står A1,  skrive noget i stil med =CONCATENATE("Løn ("; =sum(løn); ")")
Avatar billede MTNielsen Nybegynder
03. september 2012 - 15:31 #3
Det kan man sagtens

=CONCATENATE("Løn ("; SUM(løn); ")")

Det den i bund og grund gør er den sammenkæder 3 ting:

"Løn ("  tekststreng
SUM(løn) talværdi, omregnes til tekststreng
")"      tekststreng

Der kan du sagtens tage resultatet af andre formler og lægge ind, som med SUM(løn). Hvis du skal bruge flere formler, så lægger du dem bare ind med ; imellem.
Avatar billede store-morten Ekspert
03. september 2012 - 16:05 #4
="Løn (" & SUM(Løn) & ")"
Avatar billede nph12 Nybegynder
03. september 2012 - 20:07 #5
Fedt - nu virker det. Opret et svar, hvis I vil have point
Avatar billede store-morten Ekspert
04. september 2012 - 20:26 #6
Kunne min formel bruges?
hvis ikke afvis 'Svar'
Avatar billede nph12 Nybegynder
05. september 2012 - 08:58 #7
Begge løsninger kan bruges, så jeg vil godt give jer begge point. Om jeg bruger den ene eller den anden løsning, må tiden vise - begge løsninger er brugbar.