Avatar billede hkprofil Forsker
03. september 2012 - 14:56 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Videoklip

Når jeg tager videoklip m. mit Panasonic kamera og lægger det ind på PC'n kan jeg kun få lyd ikke billede? Filen kommer til at hedde .MOV. Jeg bruger Window 7. Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede Blandy Praktikant
03. september 2012 - 14:59 #1
Har du vlc programmet til at åbne filen med? .MOV er et apple produkt, som andre fabrikator ofte ikke vil arbejde på at blive kompatible med.

Men vlc skulle kunne åbne filen.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
03. september 2012 - 15:07 #2
Du kan også prøve Media Player Classic : http://mpc-hc.sourceforge.net/
Avatar billede hkprofil Forsker
03. september 2012 - 15:17 #3
#1 hvad er vlc?
Avatar billede jensenjs Juniormester
03. september 2012 - 15:23 #4
VLC er en genial god multimedie afspiller.
hent den på
http://www.videolan.org/vlc/index.html
Avatar billede jensenjs Juniormester
03. september 2012 - 15:28 #5
Som #2 skriver Mediaplayer Classic også en genial afspiller

De er begge gode lige til at gå til,solide gennemprøvede afspillere.
Avatar billede hkprofil Forsker
03. september 2012 - 15:51 #6
Nu har jeg fået VLC programmet ned og kan få både billede og lyd på, men det kører i "hak" ?
Avatar billede FelixGraversNielsen Nybegynder
05. september 2012 - 07:02 #7
jeg har faktisk det samme problem!
Avatar billede jensenjs Juniormester
05. september 2012 - 09:11 #8
Jeg kom til at tænke på, at MOV er Apple Quicktime
Jeg ved ikke hvorfor den smuttede.

http://www.apple.com/quicktime/?cid=oas-us-domains-quicktime.com
Den kan du hente her.
Avatar billede hkprofil Forsker
05. september 2012 - 11:11 #9
Så lagde jeg det seneste link/prg. ind og nu er billedet forsvundet igen?
Avatar billede jensenjs Juniormester
05. september 2012 - 17:17 #10
Vil det sige at da du installerede Quicktime forsvandt billedet?
Hvis det er tilfældet, så er der et grundigt rod i dine codecs
Avatar billede hkprofil Forsker
05. september 2012 - 17:30 #11
Ja det må der være :-(
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
08. september 2012 - 14:41 #12
Prøv både VLC og media player classic og se om det køre bedre i det ene program frem for det andet.

Hvis det hakke i begge programmet så kunne det være fordi din video er så stor og din computer er så langsom så prøv og check at din strømstyring er sat så computeren yder maksimalt.

Ellers kunne det være at videoen bare er sådan.
Prøv på en anden computer om se og der er samme problem.
Avatar billede hkprofil Forsker
08. september 2012 - 15:14 #13
Nu har jeg været i egenskabet og har skiftet til Windows Media Player og har nu både lyd og billede men den hakker stadig. Filerne hedder .MOV. Jeg har en anden videofil der hedder MP4 den er der ingen problemer med?
Avatar billede jensenjs Juniormester
08. september 2012 - 15:36 #14
Prøv at ændre filtype navnet fra .MOV til .MP4
Det hjælper nogen gange på afspilningen.
Det afhænger af codec versionen, der er jeg ikke så meget med,
da jeg aldrig har brudt mig om Quick Player og MOV.

Du kan også konverterer fra MOV til MP4
http://www.freemake.com/downloads/
Den er gratis, jeg har ikke selv prøvet den, men den har fået positiv omtale flere steder.

Det kan godt tage lidt tid at konverterer
Avatar billede hkprofil Forsker
08. september 2012 - 16:43 #15
Hej Jensenjs Jeg downloadede freemakecom ..... og fik konverteret til MP4. Nu virker det både med lyd og billede TAK TAK. Send venl. svar.
Avatar billede jensenjs Juniormester
08. september 2012 - 19:21 #16
Det var godt det virkede :)

Svar