Avatar billede strauss_90 Nybegynder
03. september 2012 - 21:41 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Valget mellem to mm-vision bærbare!

Hejsa alle Eksperter.

Jeg sidder i skrivende stund og skal til at bestille mig en ny bærbar(stationær er ikke en mulighed!). Valget står i øjeblikket imellem, som overskriften tilkendegiver, to af mm-visions bærbare.

Enten skal det være denne:
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=707000010&gruppe=pcnotevision

Eller denne, dog med en ekstra hdd på 750 gb, som man kan tilvælge:
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=705500020&gruppe=visionnotebook

Jeg må hellere lige uddybe mine behov og prioriteret osv..
Den skal hovedsageligt bruges til medie arbejde. specielt redigering af fotos.
Derudover skal den jo gerne kunne køre div. spil i en fornuftig grafik.
Med dette i baghovedet, er jeg meget obs. på at dens køling skal være helt i top. Især da jeg på mine tidligere pc'er har brændt mig, bogstaveligtalt!

Om det er én 15' eller en 17', er for så vidt ligegyldigt. Da jeg kan se positive aspekter i begge.

Håber virkelig på at I vil kunne hjælpe mig med en afklaring.

  - Strauss
Avatar billede Mcbeer Nybegynder
04. september 2012 - 01:27 #1
Ville vælge nr 2, simpelthen fordi jeg elsker det design den har! Danm det er sexy, du kan jo score damer med det!

GTX660m og GTX670m svinger ikke vanvittigt i performance.

De billede programmer du bruger til redigering, udnytter de CUDA eller OpenCL? Eller kører de 100% på processor kraft? (Du kan sikkert finde dette info på producenten af programmets hjemmeside.)
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2012 - 07:46 #2
Avatar billede strauss_90 Nybegynder
04. september 2012 - 10:27 #3
1#
Det har jeg virkelig ingen idé om. Det er photoshop CS6 og Lightroom.

Har lige haft ringet til mm-vision. De fortæller at den store forskel er grafikkortene. I det 670'eren har to kølere imod 660'erens ene køler.

2#
Ja, det er korrekt. Jeg vil dog så vælge at smide en 240 gb ssd i og så derudover også smide deres 750 hdd oveni.
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2012 - 12:29 #4
en 120 gb ssd disk er stor nok -resten er spildt med mindre du vil lave et lille drev med systemfilerne liggende ---- windows reserverer jo 100 mb til det formål
Avatar billede strauss_90 Nybegynder
04. september 2012 - 12:34 #5
Det vil ikke alene være win der ligger derpå.
Det vil også være de mest anvendte programmer. F.eks. den fulde master collection af cs 6. Derudover, nogle spil og andre redigerings og medie programmer.

Men ja, af de to ville da så klart være at foretrække den med ssd'en af den ene grund?
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2012 - 13:12 #6
så meget fylder den på mit revo drive x2

http://www.gratisimage.dk/image-706E_5045E1FA.jpg

m.v.h
Avatar billede strauss_90 Nybegynder
04. september 2012 - 13:17 #7
lige præcis, derfor formoder jeg da også at en 240 ssd vil være nødvendigt frem for 120? :)
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2012 - 16:03 #8
der tager du fejl
se nu på min det er med det hele inde - alle programmer og så videre og alligevel er der 154 gb ledig ud af 204gb

så det behøver du ikke købe så stort men hvis prisen næsten er den samme så er det jo lige meget

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2012 - 08:11 #9
du kunne også i stedet for en almen køler bruge sådan en fætter som denne her

der findes indtil flere andre så det er bare vist som eteksempel

det er vandkøling i et lukket system

http://www.tweak.dk/review/NorthQ_NQ-3580_Siberian_Tiger_Water_Cooler/726/1/1

http://www.proshop.dk/Koeling-og-blaeser/NorthQ-NQ-3580-Siberian-Tiger-WaterCoole-2104374.html

du skal kun tjekke om der er converter eller små indsatser til din sokkel ellers skal de købes seperat men der følger en del med

et godt bundkort er det her

http://www.asus.dk/Motherboards/AMD_AM3Plus/SABERTOOTH_990FX/

men der findes nyere

m.v.h
Avatar billede strauss_90 Nybegynder
08. september 2012 - 10:19 #10
Tak for hjælpen.
Avatar billede strauss_90 Nybegynder
08. september 2012 - 10:20 #11
Tak for hjælpen, nu må jeg lige som jeg kan finde ud af det point noget her.
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2012 - 10:49 #12
hvis det er mig du vil give point skal du bede mig lægge et svar
det gør jeg så
det markerer du og accepterer

nu har du givet mig point

det er IKKE meningen du slev skal lægge et svar - det er KUN til lukning af spørgsmål HVIS du ikke opnår noget

ok