Avatar billede Michael2650 Nybegynder
04. september 2012 - 08:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Facebook auth. cURL problem ved læsning af SSL CA cert

Halløjsa!

Jeg forsøger at få Facebook Authentication login til at virke, men jeg er løbet ind i problemer.
(https://developers.facebook.com/docs/guides/web/#login)

Jeg vil mene koden på siden er rigtig, da det virker på en andens demo-server - så koden fejler intet.

Problemet ligger i, at cURL (som er installeret på serveren) kommer med en fejl. Den er som følger :

FacebookApiException Object
(
    [result:protected] => Array
        (
            [error_code] => 77
            [error] => Array
                (
                    [message] => error setting certificate verify locations:
  CAfile: /etc/pki/tls/certs/ca-bundle.crt
  CApath: none

                    [type] => CurlException
                )

    [message:protected] => error setting certificate verify locations:
  CAfile: /etc/pki/tls/certs/ca-bundle.crt
  CApath: none

Den .crt fil den skal bruge ligger i samme mappe, som facebook.php og base_facebook.php (dette er standart).
Et site på nettet (http://www.focal55.com/blog/facebook-connect-help-curl-error-77-problem-reading-ssl-ca-cert) skriver jeg skal installere dette : sudo apt-get install ca-certificates

Min host har dog sagt, hvis jeg kan finde ud af hvordan man gør med cpanel, så skal han nok fix det for mig.

Nogle der ved hvad der er galt / hvorfor det kommer?

Tak på forhånd!
(undskylder for stavefejl, da det er skrevet fra en iPad)
Avatar billede olebole Juniormester
04. september 2012 - 11:31 #1
<ole>

Nu ved jeg ikke, hvad du skal bruge det til og hvordan, men mon ikke du skal bruge deres PHP-SDK?

/mvh
</bole>
Avatar billede Michael2650 Nybegynder
04. september 2012 - 11:50 #2
Deres PHP-SDK kraver et certificate.
Det ligger på Github sammen med de andre filer som er nødvendige til at kunne lave deres Auth.
Avatar billede Michael2650 Nybegynder
11. september 2012 - 10:46 #3
Andre ? :)
Avatar billede Michael2650 Nybegynder
19. september 2012 - 12:35 #4
Stopper den her, da ingen kan give et svar :/