Avatar billede eiken Nybegynder
04. september 2012 - 11:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Brugbar MPEG-2 dekoder for Windows Medie Player

Hvor finder jeg en gratis MPEG-2 dekoder for Windows Medie Player som virker.
Der er flere af dem på nettet, men det er ikke lykkedes mig at finde en brugbar endnu.
MPEG-2 dekoderen gør at man kan afspille Video-DVD i Windows Medie Player, som ellers ikke supporter VOB-filer.
WMP viser Titler som indeholder Kapitler, og man kan hoppe rundt i menuen som man ønsker.
Jeg har tidligere brugt Elecard MPEG-2 Streaming Video and PlugIn for WMP 4.0.0116, men det er afløst af en ny vertion, og den er der ingen lyd på.
Gir 200 point for den rigtige MPEG-2 dekoder, som virker under XP Pro SP3.
Avatar billede MTNielsen Nybegynder
04. september 2012 - 11:08 #1
Du kan starte med at prøve VLC afspilleren.

http://www.videolan.org/vlc/index.html

Den kommer med codecs og det indbygget.

Eller hvis du er til et lidt mere lækkert produkt kan du prøve MPC-HC afspilleren, sammen med FFmpeg codec pakken

http://mpc-hc.sourceforge.net/downloads/
http://ffmpeg.zeranoe.com/builds/#
Avatar billede MTNielsen Nybegynder
04. september 2012 - 11:10 #2
Jeg er klar over de to ikke får Windows Media Player til at virke, men de er klart at anbefale over det middelmådige produkt som WMP i bund og grund er.
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
04. september 2012 - 11:20 #3
hvilket styresystem har du på?

jeg vil anbefale dig vlc som #1 henviser til men vis du gerne vil bruge wmp så kig her
http://windows.microsoft.com/en-US/windows/downloads/windows-media-player/plug-ins
Avatar billede eiken Nybegynder
05. september 2012 - 09:20 #4
#1  Nej jeg skal ikke bruge VLC.
VLC afspiller alt, og man kan ikke se titler som indeholder kapitler.
Da VLC afspiller alt kan den ikke bruges til at checke om en Video-DVD er brændt korekt.
Det samme gælder for MPC-HC afspilleren.
Og kun en idiot kan finde på at installerer en hel codec pakke (FFmpeg codec pakken) som forøvrigt ikke indeholder en brugbar MPEG-2 dekoder.
Jeg har begge installeret på min computer.
Du spørger om hvilket styresystem jeg bruger,
Læs spørgsmålet igen.
I øvrigt ville det være rat hvis du holdt dig til spørgsmålet.
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
05. september 2012 - 10:54 #5
hmm undskyld jeg ikke fik hele spørgsmålet med.

håber du finder en løsning jeg givermin hjælp et andet sted...
Avatar billede eiken Nybegynder
12. september 2012 - 13:50 #6
EDB-Hosting,dk  Har du et hosting firma ?
Det kan jeg måske godt bruge.
Avatar billede eiken Nybegynder
01. oktober 2012 - 19:56 #7
OK,  Desværre ingen tilfredsstillende svar.  Spm lukkes