Avatar billede VisueltDesign Nybegynder
05. september 2012 - 14:54 Der er 4 kommentarer

Simpelt Javascript

Hej Eksperter

Jeg har brug for et lille java script:

Form:
Tekstfelt: Indtast værdi (X) Heltal

Tekstfelt: Nedtæller (stopur) eks: 01:01:01 (Timer:minutter:sekunder)

Beregning af værdi: Stopur værdi minutter=Y    Y=(120/X)60
Når man klikker på "submit" lægges Y-tiden oveni stopurets evt. allerede kørende nedtælling. Nedtælling fortsætter fra ny tid med det samme. Når 00:00:00 (nedtælling færdig) nås, skrives: "Klar!" i tekstfeltet.

Knap: Submit
Knap: Nulstil

På forhånd tak ;-)
Avatar billede olebole Juniormester
05. september 2012 - 19:11 #1
<ole>

Gad vide, hvor du har ordene 'simpelt' og 'lille' fra - og hvorfor du skriver dem?  =)

Når du klikker på 'Submit', submittes formen, og siden skifter. Hvor skal nedtællingen så fortsættes - og hvis det skal ske på den ny side, skal tiden, det tager at skifte siden, så regnes med?

/mvh
</bole>
Avatar billede VisueltDesign Nybegynder
05. september 2012 - 21:49 #2
Hej Olebole

Ordene stammer fra min formodning om, at det er simpelt for den, der kan ;-) Og lille, da der er få indtastningsfelter. Hvis det er svært og stort, er det min uvidenhed om omfanget (og JavaScript generelt) der skal klandres ;-)

Formularfeltet der viser tiden, skal kun opdateres ved submit. Ikke ny sidevisning. Feltet med X-værdien forbliver med indtastet værdi.

Håber det var svar ok ;-)
Avatar billede olebole Juniormester
05. september 2012 - 22:36 #3
Når en form submittes, loades en ny side i browseren. Det er den måde en form har virket på siden begyndelsen af 90'erne.

Spørgsmålet er stadig, hvad der skal ske. Skal tiden bar opdateres, eller skal der sendes data til serveren? Skal der sendes data til serveren, samtidig med at tiden opdateres, er det ikke en form, der skal submiites, men et Ajax script, der skal sende data.
Avatar billede VisueltDesign Nybegynder
05. september 2012 - 22:51 #4
Okay. Der har jeg nok været lidt uklar.
Jeg forestiller mig en beregner a la BMI udregneren på diabetes2.dk.
Der er kun opdatering af feltet - kan det lade sig gøre, når feltet skal indeholde en nedtælling?
Det er måske ikke en submit-form-ting?
Undskyld de åbentlyse mangler i min opgavestillelse ;-)