Avatar billede sir_plexus Nybegynder
06. september 2012 - 14:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kopiere windows-skjulte filer på Linux.

Hej Exp.dk

Jeg har et script som skal mounte en ISO til en mappe, og kopiere filerne til en USB stick. ISO'en er lavet i Windows og nogle af filerne er skjulte, men når de bliver kopieret i Linux, er de ikke længere skjulte!

USB'erne skal bruges på en windows maskine, så er det muligt at kopiere skjulte windowsfiler i Linux, uden at de taber usynligheden (attrib +h)?

Håber I kan hjælpe mig!

Venlig hilsen
PleXus
Avatar billede claes57 Ekspert
06. september 2012 - 15:13 #1
gør det simpelt i windows selv
1) hent og installer http://www.magiciso.com/tutorials/miso-magicdisc-overview.htm?=mdisc_hlp106
så kan du mounte dine isofiler der
2) xcopy g:\*.* h: /E /Q /H /Y /J
køres i et cmd-vindue, g: er iso-filen, h: er usb-enheden
det tager (tomme) mapper  og undermapper, uden at vise alle filnavne undervejs, medtager skjulte, overskriver eksisterende med samme navn, uden buffer til store filer.
Avatar billede MTNielsen Nybegynder
06. september 2012 - 16:51 #2
I Linux skjuler du filer ved at sætte . foran. +h er udelukkende en Windows attribut.
Avatar billede sir_plexus Nybegynder
07. september 2012 - 08:36 #3
# Clases57
Jeg ved godt hvordan man gør det i Windows, men jeg skal bruge en Linux platform til at kopiere fra, så xcopy virker ikke i Linux!

#MTNielsen
Jeg er godt klar over hvordan man skjuler filer i Linux, men prøv at læse mit spørgsmål igennem, så vil du se at jeg ikke var i tvivl om hvordan man gjorde, men om det er muligt at beholde en Windows skjult fil når man kopiere den i Linux, og efterfølgende benytter den i Windows.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. september 2012 - 10:52 #4
kan du evt undgå at mounte iso-filen, og i stedet 'brænde' filen til usb?
Avatar billede sir_plexus Nybegynder
07. september 2012 - 12:42 #5
Tja, jeg har fundet et program "fatattr" som kan tildele attributten "+h" til filen, men jeg kunne godt tænke mig at finde ud af om man kan se hvilken attribut som filen har!
Avatar billede sir_plexus Nybegynder
09. oktober 2012 - 14:19 #6
Endte med at lave et tjek på ISO'en og bruge "fatattr" til at tildele attributterne til filerne igen.