Avatar billede jason Nybegynder
06. september 2012 - 14:30 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Windows Installer virker ikke

Jeg kan ikke installere programmer fordi Windows Installer (WI) melder fejl. Jeg har prøvet alle 4 metoder angivet på MS siden, opdateret selve Installer til 4.5, men intet hjælper. Installation og registrering, manuel start, restart, af- o genregistrering. Den slutter med Access Denied og forskellige Error codes.
Er her nogen som har oplevet noget lignende?
Jeg kører XP SP3, har en DIY maskine, med en del peripherals og har fornylig clonet min systemdisk til en anden HD. Om det kunne være det? Jeg har opdateret placering af WI i regdatabasen. Intet hjælper.
Jeg har winXP installation-CD, men der er ikke noget som hedder repair.
Event Viewer viser en del Warnings og Errors, som er COM+ relaterede.
Er ikke meget for reinstallere win.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2012 - 15:54 #1
Du kan prøve at hente Dial a Fix her:
http://wiki.lunarsoft.net/wiki/Dial-a-fix#Mirrors.2Fdownload_locations.2C_and_articles
Pak det ud, og tryk på dial a fix.exe
I programvinduet vælger du fix windows installer og trykker på "go"
Avatar billede jason Nybegynder
06. september 2012 - 18:51 #2
Ja, tak. Skal lige læse warnings. Der er en del og så skal jeg noke tage  backups. Ser prof ud!
Avatar billede jason Nybegynder
06. september 2012 - 19:43 #3
Nu har jeg prøvet det. Det virker prof, men reg og unreg WI fejler med Access Denied status til følge i begge tilfælde. Har ingen ide hvorfor.
Har du?
Jeg har admin rettigheder.
I XP pro udgaven kan man vist sætte det op så man har styre på reg/unreg. Mener at jeg har set en omvej til også at gøre det i home ver. men kan ikke huske hvor og hvordan
Avatar billede hjolsen Ekspert
06. september 2012 - 20:55 #4
Reparer ddine rettigheder med SubInAcl.
Se her .: http://blogs.msdn.com/b/astebner/archive/2006/09/04/739820.aspx
Avatar billede jason Nybegynder
07. september 2012 - 17:38 #5
Jeg har gjort som det står i vejledningen, men det er lidt problematisk idet SubInACL.msi skal installeres ved dobbelt-klik.
Den kan ikke startes da extension er jo msi, så man kan/skal vælge hvilket program man skal køre det med, og det mest nærliggende er Windows Installer, som jo er sagens kerne/problem og kan ikke eksekveres.
Der findes heller ikke een subdir under Program Files som hedder Windows Resource Kits\Tools, men jeg har "snydt" og dannet denne folder, hvor jeg har lagt den nye reset.cmd.
På MS side http://www.microsoft.com/en-us/download/confirmation.aspx?id=23510 er der også vejledning som peger på Windows Resource Kits dir men det står i forbindelse med 2003 Windows Server.
Mere hjælp/forklaring ønskes

TAk

Jerzy
Avatar billede hjolsen Ekspert
08. september 2012 - 06:17 #6
Her er den som exe : http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=23510

normalt laver jeg en mappe med SubInACL og en -bat fil med dette indhold:Bemærk dog at administrator er på dansk windows !

subinacl /errorlog=error1.log /subkeyreg HKEY_LOCAL_MACHINE /grant=administrator=f
subinacl /errorlog=error2.log /subkeyreg HKEY_CURRENT_USER /grant=administrator=f
subinacl /errorlog=error3.log /subkeyreg HKEY_CLASSES_ROOT /grant=administrator=f
subinacl /errorlog=error4.log /subdirectories %SystemDrive% /grant=administrator=f
subinacl /errorlog=error5.log /subkeyreg HKEY_LOCAL_MACHINE /grant=system=f
subinacl /errorlog=error6.log /subkeyreg HKEY_CURRENT_USER /grant=system=f
subinacl /errorlog=error7.log /subkeyreg HKEY_CLASSES_ROOT /grant=system=f
subinacl /errorlog=error8.log /subdirectories %Sys temDrive% /grant=system=f
Avatar billede jason Nybegynder
08. september 2012 - 13:46 #7
Jeg vil prøve strax, men hvad betyder det med administrator. Jeg bruger UK/US udgaven. Er det ikke samme navn på denne variabel/parameter (?)på begge sprog?
Eller skal jeg erstatte "administrator" med mit username?
Avatar billede hjolsen Ekspert
08. september 2012 - 19:30 #8
Du kan chekke under din brugerprofil præcis hvad  administrator gruppen hedder ( har oplevet den hed administratorer husker dog ikke hvilken windows version det var )
Avatar billede jason Nybegynder
10. september 2012 - 02:09 #9
Hej HJOlsen
Jeg bliver nødt til holde en pause på 10-15 dage og vil ikke have muligheder for at arbejde med pjutern i denne tid. Men tråden bliver forhåbentligt ikke lukket...
Jeg kommer stærk tilbage.
Tak foreløbigt.
Avatar billede jason Nybegynder
21. september 2012 - 22:59 #10
Hej
Så er jeg tilbage. Jeg er ikke fortrolig med de danske begreber i Win. Har altid brugt US/UK. Hvad er, eller hvor finder jeg brugerprofil?
Avatar billede jason Nybegynder
28. september 2012 - 00:54 #11
Er der nogen dér, som vil fortsætte med at hjælpe ?
Avatar billede jason Nybegynder
01. oktober 2012 - 00:46 #12
Nu har jeg prøvet med SubInACL.
Filextension er .msi og ikke exe

Forsøg med at køre SunInACL.msi ender med errormessage:
Win can't open this file...

Det hjælper hverken at søge web eller pege på Windows Installer.

Hvad gør jeg?
Avatar billede jason Nybegynder
05. oktober 2012 - 01:45 #13
Det er som om tråden er død.

Tak for "hjælpen"

nu må jeg finde et andet sted for at få hjælp