Avatar billede caloni Nybegynder
07. september 2012 - 20:15 Der er 8 kommentarer

"Der blev ikke oprettet forbindelse til en Windows tjeneste"

Min søster har fået det problem at hendes markør ikke kan bevæges, siger hun (vi kommunikere via telefon). En genstart ændre ikke noget.

Hun får meddelelsen: "Der blev ikke oprettet forbindelse til en Windows tjeneste. Windows kunne ikke oprette forbindelse til tjenesten SENS (System Event Notification Service). Problemet forhindre at standardbrugeren logger på systemet".

Det opstod uden videre.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. september 2012 - 20:25 #1
start forfra (boot), og tryk F8 som en gal - så kan man være heldig og komme til en menu, hvor man kan vælge bla fejlsikret tilstand.
Og i denne kan man så lave en systemgendannelse tilbage til dagen før problemet opstod.
Avatar billede caloni Nybegynder
07. september 2012 - 20:32 #2
Den løsning dur ikke. Er alt for acanceret. Det finder hun aldirg ud af. Det ved jeg.

Der må være en anden måde.
Avatar billede caloni Nybegynder
07. september 2012 - 20:47 #3
Kan se på nettet der er andre måder at løse det på. Forstår desværre bare ikke forklaringerne på engelsk. Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede caloni Nybegynder
07. september 2012 - 20:56 #4
start forfra (boot), og tryk F8 som en gal - så kan man være heldig og komme til en menu, hvor man kan vælge bla fejlsikret tilstand.
Og i denne kan man så lave en systemgendannelse tilbage til dagen før problemet opstod.

Hvorfor denne besværlige måde? hvorfor kan man ikke lave en almindelig systemgendannelse?? Det prøver vi nu altså.
Avatar billede caloni Nybegynder
08. september 2012 - 02:51 #5
Ja der glemte jeg at musen ikke kan bruges.

Og i denne kan man så lave en systemgendannelse tilbage til dagen før problemet opstod.

Vil det sige at man kan håndtere fejlsikret uden musen? Og kan jeg nemt se mig til rette mht. hvordan det gøres? Hvis ikke, vil jeg gerne informeres lidt mere.

På forhånd tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. september 2012 - 08:12 #6
hvis du trykker på windows tasten burde startmenuen folde sig ud og her skulle du så kunne skrive systemgendannelse i søgefeltet.
Når det er startet op skulle du med piletaster og enter kunne klare resten.
Avatar billede caloni Nybegynder
08. september 2012 - 12:12 #7
Ok, tak. Det prøver jeg i stedet.
Avatar billede caloni Nybegynder
08. september 2012 - 12:33 #8
Nu har jeg lige fået at vide at det - pludselig - bare er begyndt at fungere igen. Hun siger at alt nu er nomalt. Altså nåede jeg ikke at gå i gang med Systemgendannelse.

Inden da kan jeg se hun har sendt en mail til mig hvor hun skriver "Hej, Som du kan se sætter den også mærkelige tegn, når jeg skriver. Jeg kan godt komme ind på siderne med markøren på computeren - men hvis jeg f.eks. går ind på en avisside, kan markøren ikke trække siden nedad - da virker den ikke. Håber"

Jeg er koblet helt af. Siger det Jer noget.

Jeg har sat hende i gang med at scanne computeren for spyware. Ved ikke om det giver mening. Men skader gør det da ikke.