Avatar billede harryfink Praktikant
09. september 2012 - 02:12 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Data fra SD/CF-kort til Android-telefon via kortlæser+app?

Dav,

Jeg har en HTC Desire HD og et spejlreflekskamera.

Findes der en måde hvorpå jeg kan få data (dvs. en JPG-fil) fra kameraets SD/CF-kort over på telefonen?

- Jeg forestiller mig en microUSB-kortlæser forbundet til telefonen, som jeg så sætter det givne kort i.

- Herefter skal jeg så kunne tilgå kortets data og kopiere den ønskede fil over på telefonen, sandsynligvis via en særlig app til formålet.

Rent teknologisk burde muligheden jo være der, men findes den også i praksis? :)

På forhånd rigtig mange tak for hjælpen,
Mikkel
Avatar billede thov Forsker
09. september 2012 - 16:54 #1
Det kan godt lade sig gøre i 'host mode'.
Det var først med Android 3.0 og nyere, at host mode kom med, så din Desire med Android 2.2 gør det mere besværligt.
Her er noget om den slags http://tim.mactory.com/htc-desire/
Avatar billede harryfink Praktikant
01. november 2012 - 22:21 #2
Tak for linket - lukker spørgsmålet :)