Avatar billede Kluddermor Juniormester
09. september 2012 - 15:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Distribuering af ghost image på flere win7 maskiner

Hej Eksperter

Vi har købt 9 identiske computere og 9 stk win7. Min plan er at installere win7 og andet software + opsætninger på én maskine, for derefter at lave et ghost image, der kan distribueres på de resterende 8 maskiner.
Men hvordan gør jeg i forhold til licensnøglerne, der jo skal være forskellig på hver maskine?

På forhånd tak for input
Avatar billede Wally1973 Praktikant
09. september 2012 - 15:25 #1
Du kan hoppe over hvor gæret er lavest og bare lade være med at indtaste en nøgle indtil der er rullet ud.
Når der så er rullet ud, så højreklikker du på Computer i startmenuen ov vælger Egenskaber, hvorefter du nederst kan skifte produktnøgle og aktivere din Windows.

Problemet med denne løsning er at din SID på Windows images er ens og det kan i nogle tilfælde skabe problemer, hvis de tilmeldes samme domæne.

Den rigtige løsning er at bruge sysprep værktøjet fra Microsoft til at lave et rigtigt image til udrulning, der konfigureres på den enkelte maskine.

Søg på Google efter vejledninger på sysprep og du vil finde en masse materiale.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. september 2012 - 16:06 #2
Avatar billede 220661 Ekspert
09. september 2012 - 18:58 #3
Hov fik ikke opdateret. Sorry
Avatar billede Kluddermor Juniormester
09. september 2012 - 19:16 #4
Tror jeg hopper på sysprep.
Men inden jeg gennemtrevler nettet for "how to sysprep," så har jeg lige et uddybende spørgsmål.

Win7 er aktiveret på den maskine jeg bruger til opsætning. Har det nogen betydning?
Avatar billede Kluddermor Juniormester
01. oktober 2012 - 22:58 #5
Jeg har læst lidt om sysprep men er lidt i tvivl om hvor omstændigt jeg behøver gøre det.

Nu har jeg lavet 1 maskine præcis som jeg vil have dem alle 9 til at være. Kan jeg så gøre følgende?

1. Køre sysprep på den færdige maskine med OOBE og generalize valgt og slukke den.
2. Genstarte med en Norton ghost boot disc og lave et image af maskinen til et netværksdrev.
3. Distribuere ghost imaget til de andre identiske maskiner
4. Starte PC'erne op og aktivere win7 med de tilhørende nøgler på hver enkelt maskine.
5. Opsætte arbejdsgruppe osv.
Avatar billede Kluddermor Juniormester
03. oktober 2012 - 00:25 #6
Jeg lukker og åbnet et mere præcist spørgsmål.