Avatar billede newyork Nybegynder
11. september 2012 - 20:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvilke ip-adresse til port forwarding?

Hej

Jeg har et spørgsmål angående port forwarding. Forleden modtog jeg en Synology DS212, som jeg gerne vil tilgå via internettet. Da min router er en TP-link WR842ND er det ikke muligt at bruge Synology EZ-internet, hvormed jeg skal gøre det manuelt. Dette har jeg så forsøgt men uden held. Hvad problemet er har jeg svært ved at lokalisere, men jeg er i tvivl, om jeg anvender den rigtige ip-adresse, når jeg forwarder noget på router'en. Skal jeg anvende den ip-adresse, jeg bruger til at logge på nas-serveren via min LAN-netværk eller skal det være den eksterne ip-adresse. Når jeg anvender den eksterne siger routeren: "The IP address is not in the same subnet with LAN IP address"

Håber noget kan hjælpe??
Avatar billede okd Nybegynder
11. september 2012 - 22:34 #1
Du skal forwarde til den IP som du bruger til at logge på din NAS på  dit LAN-netværk.

Så burde du kunne tilgå din NAS på http://<din_offentlige_ip>:<port>

(find din offentlige ip på minip.dk)
Avatar billede newyork Nybegynder
11. september 2012 - 23:25 #2
Tak for svaret okd. Dejligt at få nogle af ens tiltag bekræftet - selvom det stadigvæk ikke virker!

Mit næste spørgsmål er så, om jeg ikke burde kunne se portene være åbne, når jeg anvender siden www.yougetsignal.com. I følge denne side (og andre lignende sider) er mine porte stadigvæk lukkede, og så tænker jeg, om det skyldes forkerte firewall-indstillinger?? Indtil nu har jeg ikke ændret i disse indstillinger
Avatar billede okd Nybegynder
12. september 2012 - 13:09 #3
Har du et modem/router fra din ISP foran din TP-link WR842ND?

Hvis du har det, så skal du også forwarde porten i den. (til IP'en på din TP-link WR842ND)
Avatar billede newyork Nybegynder
12. september 2012 - 13:22 #4
Nej ikke umiddelbart, da jeg har fibernet fra ParkNet. Så skal det være fordi vi har en fællesserver i vores kælder. Måske jeg skal høre ParkNet om sagen.
Avatar billede newyork Nybegynder
15. september 2012 - 18:57 #5
Da jeg endnu ikke har kunne komme i kontakt med Parknet er problemet stadigvæk uløst. Dog har jeg forsøgt mig med en struktureret fejlfinding ved at koble serveren direkte til internettet (uden om routeren), hvorefter jeg har forsøgt at ping'e samt traceroute serveren fra en computer på et andet netværk. Ligeledes har jeg forsøgt at koble en bærbar direkte til mit internet (med en deaktiveret firewall). Alle test kom frem til samme resultatet. Nemlig at jeg ikke har været i stand til at opnå forbindelse til de apparater, som har været koblet op til min fibernetforbindelse. Derudover viste resultatet fra traceroute'en at søgningen stoppede ved Parknet's ip-adresse.

Måske fejlen bare kan lokaliseres hos Parknet.
Avatar billede newyork Nybegynder
27. september 2012 - 09:45 #6
Løsning på problemet: Parknet kræver en fast ip-adresse for at kunne  port forwarding. Ganske simpelt. Efter at have erhvervet dette fungere det hele som det skal. Men smid bare et svar OKD, da dit svar hjalp mig.
Avatar billede newyork Nybegynder
09. januar 2013 - 17:36 #7
Lukker spørgsmålet