Avatar billede rumagentspiff Novice
13. september 2012 - 08:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Trådløse netværks problemer

jeg har en Zyxel USG2 router, og 2 accesspoints NWA-1100n siddende. bærebare pcer køre kanon trådløs, men smartphones virker kun en gang imellem, hvis der er en mobil på kører det, men er der flere mobiler begynder netværket at hænge, lange svartider, og lige pludselig kommer der data igennem igen
Avatar billede chris_toffer Nybegynder
13. september 2012 - 10:27 #1
Kan du sige mere om konfigurationen af de forskellige enheder.
Hvilke kanaler kører de på, hvilken sikkerhed bruger du ? er alle enheder i samme subnet ? Bruger de samme SSID ? :)
Avatar billede JuliusJ Nybegynder
14. september 2012 - 20:44 #2
Jeg ville nok starte med at skifte kanal så de ikke konflikter med hinanden eller med andre naboers netværk. Det kunne godt tyde på noget interferens.
Avatar billede rumagentspiff Novice
18. september 2012 - 07:33 #3
de kører samme ssid, sikkerhed er WPA open med en kode, alle er på samme router, jeg har også et tilsvarende netværk kørrende men med 7 accesspoint at samme mærke og samme opsætning bare en anden lokation, som har samme problem, og et andet sted med 3 accesspoint som kører perfekt
Avatar billede chris_toffer Nybegynder
18. september 2012 - 08:34 #4
Som JuliusJ også antyder, så er kanal skifte et godt sted at starte. Jeg går ud fra at de forskellige access points overlapper hinanden. De må IKKE køre på samme kanal, da roaming mellem access point som klient, vil blive svært.

Noget andet der er værd at kigge på er Beacon interval, MTU størrelse, Framehold.
Det kan hjælpe at stille på disse værdier, især fordi det netop er smartphones du har problemer med.
Avatar billede rumagentspiff Novice
18. september 2012 - 09:08 #5
hvad skal de stilles til
Avatar billede JuliusJ Nybegynder
18. september 2012 - 09:48 #6
Det er "næsten" lige meget. Prøv at sæt dem til 1 eller 7 eller 10. Mange kører default på 6, så prøv at undgå den.
Avatar billede rumagentspiff Novice
21. oktober 2012 - 14:08 #7
det hjalp med at skifte kanal, er du sød at ligge et svar