Avatar billede jonassf Nybegynder
13. september 2012 - 21:59 Der er 3 kommentarer

Hjælp til IP kamera output med relæ!

Ohøj

Jeg har et IP kamera med software. På kamera er der et output, som kan aktiveres fra softwaren. I mit tilfælde kommer output med en kortvarig 5v/DC (max 200mA)

Derover har jeg en fjernbetjening til en port. Består af en sender og en modtager. På senderen er der to ledninger som skal kortsluttes, og porten går op.

Hvordan kan jeg få de 5v/DC til at kortslutte de to ledninger?

Har prøvet med dette relæ https://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H15237. Men det virker ikke. Kan ikke få relæet til at slutte. Måler jeg output ligger den kun på 1,2v/DC!

Skal jeg have en diode over relæets spole eller en stor modstand for at få en lav strømmen så lavt som muligt eller hvad?
Avatar billede thov Forsker
14. september 2012 - 01:48 #1
Linket duer ikke, så det er ikke til at vide, om det er det rigtige du forsøger.

Du skal bruge et 5V relæ af Reed typen.
Den består af et lufttomt glasrør med to overlappende metalflige indeni.
En spole er viklet rundt om glasrøret, og når der sendes strøm gennem spolen opstår der et magnetfelt som får fligene til at klappe sammen.

Sådan et relæ trækker kun ganske få mA før relæet klapper.
(Det er tilfældet for de 5V relæer jeg har i rodeskuffen).

Udover det, skal der en diode - monteret i spærreretningen - over spolen. Dioden skal blokere den 'modelektromotoriske' sitrøm spolen genererer når relæet slipper.
Avatar billede jonassf Nybegynder
14. september 2012 - 06:12 #2
Avatar billede thov Forsker
14. september 2012 - 12:07 #3
Dioden er kun en form for sikring, så den har ingen indflydelse på funktionen.

Men find en magnet som kan fremkalde en svag klikken, når den nærmer sig relæet.
Med magneten og et Ohm meter, kan du så finde de kontaktpunkter som sluttes.