Avatar billede fanta Nybegynder
09. august 2001 - 18:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ThinkPad 600 HASTER

Hej
Jeg har en Thinkpad 600
som melder en del error under opstart

00161
00301
00192
00163

Aner først og fremmest ikke hvad de betyder eller hvordan jeg  får den rettet ud!
Avatar billede makse Nybegynder
09. august 2001 - 19:07 #1
Avatar billede makse Nybegynder
09. august 2001 - 19:23 #2
Her er en lidt bedre oversigt.
http://www-1.ibm.com/servlet/support/manager?rs=0&rt=0&org=psg&doc=LWIK-3SR4PW

161: Dead battery.
301: Keyboard error.
192: Fan error.
163: Time and date were not set.
Avatar billede fanta Nybegynder
09. august 2001 - 19:29 #3
makse>>når jeg taster min poweron password kommer der en error skærm hvor jeg kan trykke ok eller cancel
uanset hvad jeg trykker så kan jeg ikke komme videre
Avatar billede makse Nybegynder
09. august 2001 - 19:32 #4
Ud fra fejlkoderne kunne det tyde på, at den er alvorligt galt med din Thinkpad.
Men det kan jo komme af, at batteriet er dødt, og skal udskiftes.

Men jeg er ikke ekspert i Thinkpad\'s så det er kun et skud!
Avatar billede sofficer Nybegynder
10. august 2001 - 00:55 #5
det er blot dit Cmos batteri der skal skiftes.
har lige haft gjort det på en tænkepadde.
Avatar billede sofficer Nybegynder
10. august 2001 - 00:59 #6
det er muligt at du selv kan gøre det på din model også, kig ind i de huller der er (kig i kanterne). altså de huller der er når du piller cddrev osv ud, meget tænkeligt sidder det hvor der isættes ram.

Det er en lille ledning eller to faktisk der ender i en lille rund \"pakke\" sikkert gul, ledningerne er loddet på batteriet så de skal tvinges af sæt så et nyt batteri i.
Avatar billede makse Nybegynder
13. august 2001 - 15:36 #7
Hvad var der galt med mit svar? :)