Avatar billede pellepwnedu Nybegynder
17. september 2012 - 10:14 Der er 3 kommentarer

Computer ekstreme spikes why?

Hej Eksperten brugere.

Har fået et problem der er opstået fra den ene dag til den anden.

Min stationær computer er begyndt at få ekstreme spikes der kan være fra 5 sekunder til 10 minutter lige meget om jeg skal åbne internettet eller jeg er inde i et "game". Det kan køre lige så fint som den plejer men får altså lige pludselig de her spikes.

Har snakket med en ven som sagde, at det var harddisken den var gal med og den var ved at sætte ud, men hvis det er ikke er det ville det være dumt at gå ud og købe en ny harddisk.

Har en Raptor harddisk.

Håber i kan hjælpe.

Mvh. Pelle
Avatar billede claes57 Ekspert
17. september 2012 - 10:56 #1
du kan tjekke harddisken - men en test af alle sektorer tager lang tid (start den, så den fx kan køre natten over)
Start en kommandoboks, og i det vindue skriver du
chkdsk c: /f /r /x

det kan være, at den ikke vil starte med det samme - i så fald skal du genstarte windows. Så kører den lige fra starten (før win reelt starter).
Avatar billede pellepwnedu Nybegynder
17. september 2012 - 12:26 #2
Det vil jeg bruge, hvad vil den komme frem og sige så?

Tak for svaret
Avatar billede claes57 Ekspert
17. september 2012 - 12:38 #3
så lige, at den kan startes pænere (uden kommandoboks)
http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html
det er ens i vista og win7.