Avatar billede qub- Novice
18. september 2012 - 18:10 Der er 2 kommentarer

Bootstrap dropdown convert IE - jquery

Hejsa

Jeg har med bootstrap prøvet at skulle convertere min dropdown (select/option) til noget mere medgørligt - da jeg skulle have en gennemsigtig dropdown-liste..

Dette virker ganske fint i alle browsere, lige bortset fra IE (som altid)..
I IE viser den slet ingenting - den "hide'er" min select, men smider så IKKE den nye dropdown liste ind..

Har brugt følgende kode:
[code]
    jQuery(function($){
    $('select:not(mondernized)').each(function(i, e) {
      if (!($(e).data('convert') == 'no')) {

        //get some initial data...
        var xSelect = $(e).attr('id');
        var xLabel = $("#" + xSelect + " option:selected").text();
        var xClass = $(e).data('class');

        $(e).hide().addClass('mondernized')
        $(e).parent().append('<div class="btn-group" id="select-group-' + i + '" /></div>');
        var select = $('#select-group-' + i);

        select.html('<a class="btn dropdown-toggle ' + xClass + '" data-toggle="dropdown" style="text-decoration: none;" href="java script:;">' + xLabel + ' <span class="caret"></span></a><ul class="dropdown-menu"></ul><input type="hidden" value="' + $(e).val() + '" name="' + $(e).attr('name') + '" id="' + $(e).attr('id') + '" class="' + $(e).attr('class') + '" />');
        $(e).find('option').each(function(o, q) {
          select.find('.dropdown-menu').append('<li><a href="java script:;" data-title="' + $(q).text() + '" data-value="' + $(q).attr('value') + '">' + $(q).text() + '</a></li>');
          if ($(q).attr('selected')) select.find('.dropdown-menu li:eq(' + o + ')').click();
        });
        select.find('.dropdown-menu a').click(function() {
          select.find('input[type=hidden]').live().val($(this).data('value')).change();
          select.find('.btn:eq(0)').html($(this).text() + ' <span class="caret"></span>');
        });
      }
    });
[/code]

Håber der er en som kan hjælpe mig med at få dette til at fungere i IE også.

Hvis der er andet kode i har brug for at vide mere om, så sig endelig til!
Avatar billede qub- Novice
18. september 2012 - 18:12 #1
Kan se at koden fucker lidt op her, så har også lagt den herind:
http://pastebin.com/z8rkVUud
Avatar billede olebole Juniormester
18. september 2012 - 19:26 #2
<ole>

9 ud af 10 gange skyldes fejl i IE manglende viden/kunnen hos koderen  *o)

Hvad sker der i IE? Jeg går udfra, du har slået fejlmeddelelser til - og at du har forsøgt at alert'e variabler og tilstande på passende steder i koden.

/mvh
</bole>