Avatar billede JanusHoi Praktikant
09. august 2001 - 19:51 Der er 10 kommentarer og
4 løsninger

Digitalkamera

Hej

Jeg har lige lånt et digitalkamera af nogle venner.
Grunden til at jeg kunne få lov til at låne det, var fordi de selv havde
fået nyt.
Så langt, så godt (Eller som Jytte Hilden siger: \"So good, so long\")
Men grunden til at de har fået nyt er, at det jeg har lånt er i stykker.
Eller i hvert fald lidt i stykker.

Nå man zoomer helt ind bliver billedet totalt sort. Nogle gange bliver det
sort selv om man ikke zoomer. Andre gange bliver billedet helt stribet.

Kameraet er et Kodak DC260

Nogle gange virker det helt fint.
Som for eksempel her:

http://www.hjerteknuser.dk/erik.htm

Men gode billeder \"en gang imellem\" er ikke helt tilfredsstillende.

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Jeg synes ikke rigtig jeg kan få hjælp fra
www.kodak.com
Garantien er også forlængst udløbet så det er nok heller ikke til at betale
sig fra med menneskepenge.

Er der mon ikke nogle af jer der kan give mig et godt råd.

--
J@nus_Høi
Hysterisk Cindy-fanside:
http://hjerteknuser.dk

Avatar billede husi Nybegynder
09. august 2001 - 20:07 #1
Jeg tror det er blevet FOR gammelt!
Derfor vil jeg råde dig til at købe et nyt!
Avatar billede fro Nybegynder
09. august 2001 - 20:10 #2
Avatar billede wismann Nybegynder
09. august 2001 - 22:18 #3
Det kunne jo være at det var der for at dine venner købte t nyt kamara ( Det er i støkker )

*Wismann*
Avatar billede microtec Nybegynder
09. august 2001 - 23:50 #4
Som privat-person kan/må man ikke forvente at Kodak bruger tid på at give et svar på en direkte henvendelse om et defekt kamera.

Henvend dig i en foto-forretning med problemet. Kan de ikke selv løse problemet, har de 100 gange større chance for et svar fra Kodak end dig selv.

Et digital kamera skal ikke være ret gammelt, for at det slet ikke kan betale sig at reparere det. Det er sket utrolig meget bare i løbet af det sidste år. Flere funktioner, bedre foto og meget lavere priser.
Avatar billede JanusHoi Praktikant
17. august 2001 - 16:10 #5
Der er ingen af svarende jeg kan bruge til noget. Så jeg tager pointene tilbage. Kan man det?

Og er det iorden?

--
Janus
Hysterisk Cindy-side:
http://hjerteknuser.dk
Avatar billede microtec Nybegynder
17. august 2001 - 16:22 #6
Jeg mener nu mit og andre svar er brugbare.
Avatar billede JanusHoi Praktikant
17. august 2001 - 21:08 #7
\"Gå til en fagmand\" ???
Så er det jo nemt nok at give gode råd.
Avatar billede microtec Nybegynder
17. august 2001 - 21:53 #8
master_hoi >> Det er det eneste seriøse. Du prøver selv at få et svar fra Kodak som privat-person.
Det er utrolig sjældent man overhovedet får et svar fra de store producenter. De forventer man går via en forhandler.

Havde du forventet at vi kunne reperare dit kamera via nettet?
Avatar billede JanusHoi Praktikant
18. august 2001 - 11:34 #9
\"Køb et nyt\"

\"Spørg på Kodak\'s hjemmeside\"
(Selvom jeg havde sagt at jeg havde prøvet det hele dér. Og jeg har ikke fået svar.)

\"Det er nok fordi det er i stykker du har fået lov at låne det.\"

\"Henvend dig i en foto-forretning.\"

Og så spørger du \"Havde du forventet at vi kunne reperare dit kamera via nettet?\"
Nej selvfølgelig havde jeg ikke forventet det.
Jeg tror nu heller ikke du var helt seriøs da du skrev det.
Men jeg havde HÅBET på at der var en der kunne fortælle mig en måde selv at lave det på.
Det er jo sådan set derfor der er noget der hedder \'eksperten.dk\'.

Der er nok ingen der spørger om noget herinde der ikke selv kan finde ud af at slå op i telefonbogen og finde nogen der arbejder med lige netop det man laver. Det er altså bare \'fyld\' at sætte et sådant svar i. Det havde jeg sådan set også tænkt på at gøre inden jeg spurgte her. Altså er der ingen der har givet mig et råd jeg ikke selv havde tænkt.

Så derfor mener jeg ikke at der er andre der skal have de point jeg har stillet på højkant.

--
Janus
Hysterisk Cindy-side:
http://hjerteknuser.dk

Avatar billede microtec Nybegynder
18. august 2001 - 11:50 #10
Jeg påpeger at du fejlagtigt har henvendt dig direkte til Kodak som privatmand, og at det er mere sandsynligt at du vil få et brugbar svar hvis du henvender dig til en forhandler og får ham til at kontakte Kodak.

Det var ikke et simpelt \"Henvend dig i en foto-forretning\" som du siger.

Behold du bare alle dine point, men forvent ikke at der nogen der bruger ret meget tid på dig en anden gang :o)

Avatar billede microtec Nybegynder
18. august 2001 - 11:52 #11
PS: Det koster ikke noget at spørger en fotohandler til råds, lige som det ikke koster noget at få ham til at kontakte Kodak direkte, så jeg forstår ikke hvorfor du ikke har valgt den løsning med det samme.
Avatar billede JanusHoi Praktikant
18. august 2001 - 12:47 #12
>>>MicroTec
Du er et sølle skvat.
Jeg gider ikke diskutere mere med dig.
Her tag de elendige point.
Og må du kløjs i dem

Men jeg gider ikke høre mere fra dig.
Heller ikke i eventuelle fremtidige spørgsmål.

Det er kværulanter som dig der trætter mig.

En palaver for den smule... Helt ærligt. Få dig dog et liv.

Slut. Jeg gider ikke tænke på eller høre mere fra dig.

--
Janus
Avatar billede microtec Nybegynder
18. august 2001 - 12:53 #13
master_hoi >> Hvad skulle det nu til for. Jeg har på intet tidspunkt bedt om alle dine point. Blot påpeget at der var kommet brugbare svar.

Sender dem vidre til admin.
Avatar billede microtec Nybegynder
18. august 2001 - 12:58 #14
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Vi har markedets bedste kurser i videoredigering

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester