Avatar billede jailbird Nybegynder
19. september 2012 - 19:16 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se WD ekstern hard disk på pc

Hej

Jeg har købt en lille sort WD ekstern harddisk harddisk usb 3.0. Når jeg slutter den til min pc, så står der installerer enhed. Når installationen er færdig sker der ikke mere og jeg kan ikke se den under computer. Jeg har genstartet og taget den fra og til uden held. Nu har jeg prøvet med den stationærer med samme problem.

Nogen som ved hvordan den kan fixes?
19. september 2012 - 19:19 #1
DISKHÅNTERINGEN !!!

---

PS: Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Du har lagt dette IT spørgsmål i en NON-IT kategori ?
Avatar billede jailbird Nybegynder
19. september 2012 - 19:39 #2
Diskhåndtering (nu med små bogstaver) - det var da et underligt svar at give.

Det er windows 7.

Beklager med den forkerte kategori - synes bare ikke jeg kunne finde eksterne harddiske nogen steder.

Nå, er der andre som vil hjælpe trods den forkerte placering? Jeg er ikke den største programmør så hvis nogen vil hjælpe vil det være rart ikke bare at skrive diskhåndtering. Det er ingen hjælp

PFT
Avatar billede 220661 Ekspert
19. september 2012 - 19:45 #3
Det karise mener er at du skal ind i diskhåndteringen og se om disken er synlig her.
Hvis du skriver diskåndtering i søge feltet burde du få en mulighed.
Er din disk til stede er inde må du lige skrive hvad der står om den.
KAn tænkes den bare mangler et drevbogstav.
Avatar billede jailbird Nybegynder
19. september 2012 - 19:51 #4
hej 22....

jeg har ingen diskhåndtering - og hvor skulle jeg vide fra han mente det. det bliver man jo ikke klogere af manden skriver istedet for at hjælpe som du gør.

Any way

Jeg har ikke noget der hedder diskhåndtering. Men jeg har enhedshåndtering og her kan jeg se den.

Kan du hjælpe mig videre - hvordan giver man den drevbogstav
Avatar billede jailbird Nybegynder
19. september 2012 - 19:53 #5
under diskdrev hvor den står, står anført

wb elements 1042 usb device

Klikker jeg på den kommer der et vindue frem hvor der står Enhed virker korrekt under generelt fanebladet
Avatar billede vejmand Juniormester
19. september 2012 - 20:09 #6
Højreklik på "Computer" ikonet -> Administrer -> Diskhåndtering

Kan du ikke det?
Avatar billede jailbird Nybegynder
19. september 2012 - 20:12 #7
nu har jeg fundet diskhåndtering og der står den som "disk1" men når jeg højreklikker på den kan jeg ikke få lov til at "skift drevbogstav"
Avatar billede 220661 Ekspert
19. september 2012 - 20:24 #8
Står den som ikke aktiv?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. september 2012 - 20:26 #9
Og hvad er filsystemet registreret som?
Avatar billede jailbird Nybegynder
19. september 2012 - 20:30 #10
den er aktiv... jeg kan ikke se noget om filsystemet
Avatar billede 220661 Ekspert
19. september 2012 - 20:31 #11
Kan du vælge at formatere disken?
Avatar billede jailbird Nybegynder
19. september 2012 - 20:40 #12
nope - kan slette eller konventerer til dynamisk disk
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
13. oktober 2012 - 23:22 #13
Jeg har samme problem - skal have adgang til data på disken, da jeg tror jeg har noget liggende på den, som er vigtig - men mit abonnement hos TDC er udløbet, så jeg har ikke mulighed for at koble op til den på normal vis (og kan ikke brugernavn og kode til netværksadgangen til den)...

Så jeg har også sat den i pc'en, men får heller ikke adgang til disken.

Den står til "Grundlæggende" - "Online" - "502MB - I orden (Primær partition)" - "465,27GB I orden (Primær partition)"

Altså står ingen af partitionerne som AKTIV, Primær partition, lige som mine øvrige harddiske gør.

Nogle forslag?
Avatar billede jailbird Nybegynder
16. oktober 2012 - 17:35 #14
ingenting hjalp