Avatar billede trigger1978 Nybegynder
20. september 2012 - 08:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Router søges, kombination af alm. router med mulighed for simkort (4G)

Hej Alle her på eksperten :)

Jeg forsøger desperat at finde en router til mit kontor.

Alm. router med indbygget switch (4 ports), og trådløs forbindelses teknologi (Helst N-teknologi)

Hele humlen her er at jeg har behov for at der kan indsættes et simkort , så det kan koble over på 4G netværket i DK
Hvis den mister forbindelsen til min internet udbyder.

Jeg har fundet nogle enkelte, men umiddelbart er min opfattelse at de ikke bliver gjort tilgængelige i Danmark af en eller anden årsag.

Er der nogle der kan hjælpe med et godt bud :)

Pris er næsten underordnet.

Mvh
Thomas
Avatar billede jensenjs Juniormester
20. september 2012 - 09:37 #1
En hurtig søgning på edbpriser.dk
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/router.aspx?q=4g+router

Jeg er ikke gået i dybden, så jeg ved ikke om det er det du søger.

Jeg bruger min HTC Desire med mit telmore abonnement, når jeg er ude og en sjælden gang skal bruge en internetforbindelse.

I det tilfælde har jeg en WIFI thetering med samme opsætning som på routeren, SSID, kryptering. På dit kontor kan du så slukke for routeren og tænde mobilens WIFI thetering.

Bag efter kan du så slukke WIFI thetering igen eller omdøbe SSID til noget andet.

Så der ikke er to netværk med samme navn og opsætning.
Avatar billede trigger1978 Nybegynder
20. september 2012 - 20:37 #2
Hej Jensenjs

Tak for dit input, dog var det lidt mere i denne retning jeg havde forestillet mig.

Link:
http://www.dlink.dk/cs/Satellite?c=Product_C&childpagename=DLinkEurope-DK%2FDLProductCarouselMultiple&cid=1197392307799&p=1197318959116&packedargs=ParentPageID%3D1197318959074%26TopLevelPageProduct%3DConsumer%26locale%3D1195806935729%26packedargs%3DProductParentID%253D1197318823906&pagename=DLinkEurope-DK%2FDLWrapper

Dog ved jeg bare ikke om denne også kan køre på 4G netværket.

Så hvis du har flere bud, så lytter jeg meget gerne :-)
Avatar billede jensenjs Juniormester
20. september 2012 - 21:03 #3
Denne skulle understøtte 4g
http://www.tp-link.com/lk/products/details/?model=TL-MR3420

Der er flere andre modeller på siden

Om det lige er det du søger?
Men de har åbenbart en afdeling i Sverige
Avatar billede jensenjs Juniormester
20. september 2012 - 21:06 #4
Avatar billede trigger1978 Nybegynder
22. september 2012 - 17:22 #5
Hej Jensenjs

Det er nogle rigtige gode foreslag alle sammen. Men desværre så mangler de alle en vigtig ting.

De har alle opkobling via USB. og det skal helst være via Simkort.
Det er et krav fra min Direktion.

Den skal helst opfylde disse krav:

4 LAN porte
1 WAN port
Trådløs med N teknologi
Opkobling til 4G netværket med Simkort (IKKE USB MODEM)
Avatar billede jensenjs Juniormester
22. september 2012 - 18:44 #6
Det er nok ikke de bedste forslag Hmmm.

Når jeg søger 4g simcard router, får jeg da godt nok en del hotspot og routere, men om det er noget du kan bruge ved jeg ikke.
Avatar billede trigger1978 Nybegynder
24. september 2012 - 17:19 #7
Har selv prøvet uden det store held.
Derfor håbede jeg at der var lidt mere held at finde herinde :)
Avatar billede jensenjs Juniormester
24. september 2012 - 17:51 #8
Forståeligt, ærgerligt jeg heller ikke kan hjælpe.
Avatar billede trigger1978 Nybegynder
09. december 2012 - 13:18 #9
Ingen løsning fundet desværre... afslutter tråden til andet tidspunkt.