Avatar billede Slettet bruger
20. september 2012 - 11:07 Der er 4 kommentarer

Tilgå NAS gennem internettet som drev

Hej eksperter.

Jeg har en Synology 207+ som jeg gerne vil tilgå via Internettet som et alm. drev.
Modem'et er transparent og der er port forwarding til NAS'en på port 80, 8080, 5000 og 21 i routeren.

Burde jeg ikke kunne mappe et netværksdrev i Windows ved f.eks. at bruge \\90.184.XXX.XXX\Home?
Avatar billede nyhuus Nybegynder
20. september 2012 - 11:17 #1
Nej. Du har ikke åbnet for tilstrækkeligt med porte, til at det ville kunne lade sig gøre.'

80 og 8080 = http
5000 = nasens eget web interface
21 = FTP

jeg mener den køre via SMB.
Men om du faktisk kan "ude" fra, er jeg lidt usikker på..

Dog er standard porten for SMB 445, så du kan prøve at åbne for denne.
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2012 - 21:53 #2
Hej.

Hvis den kan køre CIFS/SMB kan dette sagtens lade sig gøre
Som #1 siger; Prøv at åbne 445 på din router, så burde du kunne oprette forbindelse til den, på den måde, som du selv foreslår.
Avatar billede vedikkeit Praktikant
24. september 2012 - 22:04 #3
Her er et citat fra http://www.synology.com/support/tutorials_show.php?q_id=487#t5

"4. Adgang til filer via WebDAV

WebDAV (Web-based Distributed Authoring and Versioning) er en udvidelse af HTTP-protokollen, som sætter brugere i stand til at redigere og styre filer, der er lagret på netservere.

Med DSM's WebDAV-tjeneste aktiveret kan Windows Explorer, Mac's Finder, Linux's Filbrowser eller ethvert andet klientprograms med WebDAV-support anse DiskStation som et netværksdrev og få adgang til filerne over nettet.

Bemærk: Windows 7 leveres ikke med WebDAV-support, så du skal installere et klientprogram (f.eks. "NetDrive") for at bruge WebDAV."

desuden er det port 5005 du skal forwarde til Synologyen.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
24. september 2012 - 22:13 #4
vedikkeit: Sådan jeg kan forstå det på ham, så er det ikke WebDAV han søger, da han søger at kunne tilgå den via \\ip\share - dette er CIFS/SMB metoder og jeg er ret sikker på at det er SMB.

WebDAV er en versions styring, så flere brugere kan arbejde på samme filer, samtidigt. - mere info om WebDAV her: http://en.wikipedia.org/wiki/WebDAV