Avatar billede Kim_m Nybegynder
21. september 2012 - 08:44 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Anbefaling af program søges.

Hej.

Jeg har en Zyxel server hvor jeg gerne vil ta backup fra 2 pc'er.

Det er altså en kopi af egne filer (ikke programer, styresystemer m.m.) jeg gerne vil ha over på serveren.

Der vil aldrig blive ændret på filerne på serveren så det er ikke begge veje der skal backes up.

Jeg vil meget gerne have filerne liggende "normalt" på serveren, altså ikke krypteret eller komprimeret. Men så jeg kan hente dem direkte derfra.

Der behøver ikke kunne tages automatisk backup men bare når jeg ønsker det.

Altså ikke noget avanceret program :-) men kender I nogen programmer I kan anbefale til det?

Ha en god dag.
Kim
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2012 - 08:55 #1
Prøv Allway sync som er gratis. Jeg mener den kan flytte filer til server:
http://allwaysync.com/
Hvis ikke der er i programmet kan en dansk spogfil hentes.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2012 - 08:59 #2
Bruger den selv til at sykronisere så filer på eksternt medie (usb harddisk) altid er som på computeren. Programmet kan nedarve sletninger og ændringer når der sammenlignes på de to destinationer.
Vælges der at køre med automatisk sykronisering kan du risikere at programmet på et tidspunkt vil have du registrer det.
Gør du ikke det så tit så tror jeg du kan bruge det uden registrering.
Avatar billede micma18_ Nybegynder
21. september 2012 - 09:59 #3
Alternativt kan du lave et CMD script i scheduled tasks, som kopiere dine filer en gang om dagen, eller hvor ofte du nu ønsker det.
Avatar billede thov Forsker
21. september 2012 - 10:50 #4
Allway Sync har en kedelig trang til at markere, og blokere,  uskyldige filer som virus, det har SyncToy ikke.
SyncToy http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=15155
Et andet helt-nede-på-jorden program, er Stone's Kopikontrol
http://www.stoneware.dk/kopikontrol/default.htm
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2012 - 13:15 #5
#4 Ikke noget jeg har oplevet.
Jeg bruger den til excel, mp3, word mm uden problemer.
Men jeg kopierer heller ikke exe filer.
Avatar billede thov Forsker
21. september 2012 - 16:11 #6
Ja, .exe filer og den slags er nok problematiske, men når Allway Sync finder flunkende nye trusler i ældgamle filer, så står jeg af *G*
Kunne man så bare deaktivere funktionen - men nej.

TeraCopy har for øvrigt præcis den samme 'fejl'.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2012 - 16:59 #7
#6 Ja det lyder da mærkeligt.
Har prøvet at skulle hente synctoy, og får en boks frem der fortæller om jeg vil gemme. Vælger jeg gem blinker det lige i skærmen engang og der sker ikke mere?? Kan ikke forstå hvorfor jeg ikke kan downloade.
Hvad kan være galt?
Avatar billede thov Forsker
21. september 2012 - 17:09 #8
Det med at en download, selv ved større filer, lige blinker, oplever jeg også - endda oftere og oftere.
Så henter jeg bare igen, og så virker det.

Ret underligt :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2012 - 17:34 #9
Har lige deaktiveret AdblockPlus på min maskine og nu kan jeg hente filer :-)
Avatar billede thov Forsker
21. september 2012 - 19:29 #10
Det kan også være nok at holde <Shift> tasten nede mens du klikker på Download.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2012 - 19:32 #11
Du har ret. Tak for tip :-)
Avatar billede Kim_m Nybegynder
22. september 2012 - 17:26 #12
Hej

Tak for program forslag.

Mens jeg sad og kiggede på dem faldt jeg over dette

Second Copy
http://www.centered.com/products.html

Er der nogen der kender det?

Hilsen
Kim
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2012 - 08:07 #13
Nej det gør jeg ikke, og du er opmærksom på det er en prøveversion?
Avatar billede Kim_m Nybegynder
23. september 2012 - 16:39 #14
Ja, 30 dage og koster $29,95 pr. licens.

Det ser ud til at kunne de ting jeg var ude efter.

Kim
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2012 - 16:43 #15
Ok.
Hvis det er løsningen på det du spurgte om, så lukker du bare selv dit spørgsmål, ved at lægge svar og acceptere dette.
Avatar billede Kim_m Nybegynder
12. oktober 2012 - 12:07 #16
http://www.secondcopy.com/

Det blev den :-)

Ellers mange tak for hjælpen.

Kim
Avatar billede 220661 Ekspert
12. oktober 2012 - 12:52 #17
velbekomme