Avatar billede riis80 Praktikant
21. september 2012 - 12:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Importere kalenderaftaler i Outlook

Hej

Jeg har fået til opgave at løse et problem vi har omkring helligdage i Outlook 2010. Outlook kan jo selv ligge helligdage ind, men de bliver lagt ind som en heldagsbegivenhed. Og når det er det kan vores "gamle" omstillingssystem ikke se aftalen. Den skal ligges ind med klokkeslet altså f.eks. 8.00-16.00. Jeg kan ikke finde ud af om Outlook.hol kan ændres således at helligdagene indeholder klokkeslet og så skubbes ud til brugerne, eller ej.

Jeg har selv tænkt at man kan lave en csv-fil til import, hvor de rigtigt oplysninger er indeholdt, hvilket virker fint, men spørgsmålet er om man kan skubbe en csv-fil rundt til brugerne uden at de nødvendigvis ser det. Evt. via Exchange 2007

Så for at opsummere:

1: kan Outlook.hol ændres så den indeholder klokkeslet og så skubbes ud?

2: Eller er det bedre med en csv-fil?

På forhånd tak.
Avatar billede supertekst Ekspert
25. september 2012 - 10:03 #1
Er problemet løst?
Avatar billede riis80 Praktikant
25. september 2012 - 12:02 #2
Nej det er det ikke. Jeg har været ved at finde ud af at importere csv via powershell, men det er endnu ikke lykkedes.
Så gode forslag modtages gerne...
Avatar billede supertekst Ekspert
25. september 2012 - 13:16 #3
Ok - kunne det tænkes at ske via VBA? F.eks. ved at sende en mail til alle brugere med et dokument, der ved aktivering "ordnede helligdagene"?
Avatar billede riis80 Praktikant
25. september 2012 - 13:30 #4
Jah det ville ikke være helt dumt. Men kunne man så ikke også gøre det via GPO?
Avatar billede supertekst Ekspert
25. september 2012 - 14:01 #5
GPO har jeg ingen erfaring med...
Avatar billede riis80 Praktikant
04. februar 2013 - 11:11 #6
Nu fik jeg langt om længe løst problemet. Jeg fik det gjort via Powershell. De aftaler man ønsker at skubbe rundt, laves i en csv.fil og indlæses i en tom kalender. Herefter udlæses de som en pst-fil, og denne kan skubbes rundt via powershell på en pc/server hvor Exchange er installeret. Dog skal være en 32-bit Windows der er installeret og der skal være en Outlook 2003 el. 2007 på.

Er der en der kan kan bruge det til noget, så kan jeg sende en vejledning.