Avatar billede bagerens Nybegynder
21. september 2012 - 19:17 Der er 6 kommentarer

iPhones virker ikke/dårligt på trådløs

Hej Alle
Jeg har et mærkeligt problem, og skal prøve at beskrive det så godt jeg kan.
Jeg har en Apple Airport Extreme trådløs router
Jeg oplever tit at jeg har utrolig dårlig forbindelse på både min, og min kærestes iphone, og min Mac
Vi har 40/40mbit, men tit er den på vores iPhone 0-1mbit
Nogle gange oplever jeg også at jeg fint har 10-20mbit
Jeg har prøvet at den har været på 1mbit, men stadig har jeg haft over 15 i upload
På min mac er problemet der også nogle gange med dårlige hastigheder.
Hvis jeg kigger min ip adresse på de forskellige enheder er det routerens ip-adresse, så den går igennem der.
Nogle gange virker det som om man er "smidt" af til man begynder f.eks. at browse rundt, og så connecter den til routeren igen
Vi har dynamisk ip-adresse, og routeren er slukket om natten

Hvor kan problemet ligge?
Er lidt lost :)

vh
bagerens
Avatar billede claes57 Ekspert
21. september 2012 - 20:19 #1
de mobile enheder lukker ned for hastigheden når de ikke bliver brugt - og når man så begynder at surfe lidt rundt, så får man mere båndbredde. Det er en blanding af batteri-optimering og uddeling af ressourcer på trådløst net.
Er du meget til online-spil, så skal det være med tråd hvis du vil vinde. Er du bare til at se video og surfe, så er mobilt helt ok.
Avatar billede bagerens Nybegynder
21. september 2012 - 20:33 #2
Nu har jeg f.eks. ikke brugt min tlf, og nu er der 37mbit på den..
Men det kan jo ikke være rigtigt at fordi jeg ikke bruger den, at den lukker helt ned.. Når jeg så er blevet pisse irriteret efter 10min vildt langsom surfing kan jeg teste forbindelsen til 1.2mbit..
Det kan da umuligt være meningen
Avatar billede claes57 Ekspert
21. september 2012 - 21:08 #3
hvordan ved du, at forbindelsen er 37mbit når den ikke er i brug?

Tjek, om der er routere i nærheden, der bruger samme kanaler (fra 1 til 13) - det optimale er, at jeres er minimum 2 fra de nærmeste kraftige signaler.

Har ingen ide om, hvad i mac-verdenen, der kan vise det, men på pc kan http://www.metageek.net/products/inssider/ vide, hvad der er i nærheden, og så kan i bare flytte jeres kanal til et mere frit område. Jf grafikken på inssider så skal der der vælges fx 8.
Avatar billede bagerens Nybegynder
21. september 2012 - 21:21 #4
fordi den lå en halv time og startede bare speedtest.. så nej ved det ikke 100%
Men summa summarum skal den jo ikke give mig 1.5mbit til at surfe på nettet. Ej heller min mac

der er 6 imellem min kanal og andres
Avatar billede eksendk Nybegynder
22. september 2012 - 10:33 #5
Det kan man næsten sige sig selv, jo mere de vil proppe i,desto ringere bliver det. Se bare her: http://versusio.com/en/apple-iphone-5-64gb-vs-samsung-galaxy-s3
Jeg ville bruge en pc
Avatar billede bagerens Nybegynder
22. september 2012 - 19:18 #6
Jeg havde ikke brug for nogen sammenligning af en iPhone og en Samsung...