Avatar billede XtremeHair Nybegynder
24. september 2012 - 15:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Frisørsite - billeder vs. tekst

Hej,

Vi er lige gået i luften med et nyt website, men kunne godt tænke os en hurtig vurdering af hvordan i ville vurdere den bedste brugervenlighed når i bruger et frisør site.

Vi har valgt et look med meget grafik - og mindre, men kort og præcis, tekst synes vi selv.

Med jeres fornemmelse for bedste UI, hvordan mener i så man giver vores frisørkunder den bedste weboplevelse. Herunder vægtning af billeder vs funktionalitet.

På forhånd tak.

XtremeHair
Avatar billede XtremeHair Nybegynder
24. september 2012 - 15:26 #1
Da man ikke kan redigere spørgsmålet, bliver spørgsmålet lige specificeret lidt mere, og derfor afsluttes denne tråd.
Avatar billede brita Nybegynder
25. september 2012 - 12:07 #2
Du får lige en kommentar her alligevel:

Sitet er flot og harmonerer med den form for lækkerhed, man håber at finde hos sin frisør.

Personligt er jeg ikke vild med den font, I bruger til menupunkterne. Når nu der er så lidt tekst, skal den tekst, der er, være kælet for.

Jeres billeder er flotte i kvaliteten, men det ærgrer mig, at den eneste frisør, der er afbilledet kigger ned i stedet for at smile stort ind i spejlet.

På siden Priser og produkter er der ingen priser. Personligt ville jeg aldrig bestille tid hos en frisør, hvis jeg ikke kendte prisen på en klipning, men det er der nok andre, der ville. Uanset er det misvisende at kalde siden 'Priser og produkter', når I kun omtaler produkter.

Men alt i alt en super flot side. Ros herfra! :)
Avatar billede magic-mouse Novice
27. september 2012 - 12:20 #3
Jeg er helt med på brita's kommentare, dog vil jeg smide en hurtig advarsel mod "smilet", det er farligt med "kamera flirt" da smil meget meget let kan blive til gjorte og falske eks http://4.bp.blogspot.com/_BE-bA2rMB2A/TCRuUVfs7PI/AAAAAAAACpI/E5Sqw77LG5k/s1600/fake+smile2.jpg

men kan i finde et naturligt venligt smil, så vil det pryde siden.
Avatar billede Rosenborg Praktikant
09. oktober 2012 - 18:19 #4
Hjemmesiden er nemt at navigere på, er brugervenlig og pæn at se på. Hvis man dog ser på hjemmesiden med SEO øjne, er der en del der er galt og endnu mere som kan forbedres.