Avatar billede mrlaukamp Nybegynder
25. september 2012 - 14:21 Der er 2 kommentarer

Kerner vs. Hastighed

Hej eksperten,
Jeg har et hurtigt spørgsmål angående en ny processor jeg overveje at købe.

Da jeg ikke har så meget forstand på de forskellige ting, ville jeg lige hører jeres afgørelse inden jeg skriver min adresse på fakturen :)

Her er de to processorer jeg snakker om:

1.:
- AM3+ socket
- 3,6 GHz 8-core
- 8MB L2 cache
- 8MB L3 cache
- Pris: 1390 kr

2.:
- AM3+ socket
- 4,2GHz 4-core
- 4MB L2 cache
- 8MB L3 cache
- Pris: 929 kr

Computeren vil hovedsageligt blive brugt til gaming, samt livestreaming, så vil gerne have en kraftig processor der kan klarer det uden problemer.

Muligvis kommer computeren også til at kører Photoshop og Dreamweaver samtidig.

I bedes venligst tage prisen i betragtning da mit budget ikke er så højt igen :)

Kasper
Avatar billede thov Forsker
25. september 2012 - 17:07 #1
Der er læssevis af sammenlignende tabeller derude, f.eks. her:
http://www.sonexpc.com/benchmark/cpu
Avatar billede arne_v Ekspert
25. september 2012 - 19:57 #2
Hvis det var en server, saa var #1 langt bedre.

Men til gaming virker #2 tiltalende. Hvis spillet kun kan udnytte 4 eller faerre cores, saa er #2 faktisk hurtigere. Og der er 450 kroner at spare.

Ioevrigt troede jeg at det normalt var grafik kortet som var det vigtigste for gaming.